Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook. bliver truet med politi, hvis en brguer ikke selv må slette sine billeder i gruppe

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SCJ:

.... det eneste hun tænker på at hun selv vil slette dem hvilket jeg ikke kan forstå hun vil gøre så meget ud af ....

Jeg kan ikke forstå hvorfor du gør så meget ud af at IKKE at lade hende slette sine billeder? 

I har valgt at smide hende ud af gruppen, af en eller anden årsag. Hun vil have sine billeder væk. 

Det burde tage sådan cirka 10 minutter at få klaret sådan en ting, i stedet diskutere i det og spilder politiets tid på sådan noget.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Daniel:
Hun har copyright på sine billeder, lige indtil hun lagde den op i din gruppe.

Så ved at lægge dem op i en gruppe mister man ophavsret på dem? aaaaahh... er du nu HELT sikker på det?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
Hun har copyright på sine billeder, lige indtil hun lagde den op i din gruppe. Lige nu må I sådan set tage billederne og bruge dem, hvis det er det I ønsker.

Det virker ikke helt sådan ifølge dette link https://www.facebook.com/help/193430577370347/ (som er blevet linket i tråden allerede.)

Ifølge den står der "Ja, du beholder ophavsretten til dit indhold. Når du overfører dit indhold, giver du os licens til at bruge og vise indholdet.", til spørgsmålet om hvorvidt man beholder rettigheder ved at uploade på Facebook. Hun ejer stadig billederne, Facebook kan bare vise dem, og bruge billedet som det passer dem. Men som der bliver nævnt, forstår jeg heller ikke hvorfor I ikke bare lader hende komme ind, slette sine billeder og smække med døren efter sig bagefter? Hun skader kun sig selv sådan set, og lyder til at afvise kunder på det, men det er kun hendes tab.

Noget jeg ikke forstår fra hendes side er, hvorfor helvede har hun ikke billederne liggende på sin PC eller andet sted? At hun er nødt til at komme ind og GEMME dem, for derefter at slette dem, det overgår min forstand.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Men som der bliver nævnt, forstår jeg heller ikke hvorfor I ikke bare lader hende komme ind, slette sine billeder og smække med døren efter sig bagefter?

Det er jo ikke hvad trådstarter spørg om :) Men det er helt korrekt som du skriver, hun har stadig ophavsretten - men når man smider billeder op på sociale medier, så må andre gerne vise dem.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Noget jeg ikke forstår fra hendes side er, hvorfor helvede har hun ikke billederne liggende på sin PC eller andet sted? At hun er nødt til at komme ind og GEMME dem, for derefter at slette dem, det overgår min forstand.

Jeg tror at hun har dem liggende lokalt, men hun vil bare ikke have dem liggende i gruppen hun ikke har adgang til. Hvilket jeg udemærket forstår. Gruppen har så ikke adgang til at slette hendes billeder fordi det er HENDES og ikke gruppens.

Facebook skal have licens til at vise billederne fordi de skal kunne vise dem til andre. Det har de skrevet for at holde ryggen fri for evt. sagsanlæg.

Jonas:
Men som der bliver nævnt, forstår jeg heller ikke hvorfor I ikke bare lader hende komme ind, slette sine billeder og smække med døren efter sig bagefter?

Præcis.... giv hende en adgang og luk hende ude bagefter. Giv hende evt. en frist på 24 timer til at komme ind og slette dem.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Daniel:
Hun har copyright på sine billeder, lige indtil hun lagde den op i din gruppe.

Så ved at lægge dem op i en gruppe mister man ophavsret på dem? aaaaahh... er du nu HELT sikker på det?

Du vælger at overgive Facebook rettighederne til billedet. Du har selv rettigheder til vidersalg mv. folk må dog stadigvæk godt bruge billedet til ikke kommercieltformål.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:
Du vælger at overgive Facebook rettighederne til billedet.

Ja brugsrettigheder. Du beholder selv alle ophavsrettigheder til dem.

Daniel:
Du har selv rettigheder til vidersalg mv. folk må dog stadigvæk godt bruge billedet til ikke kommercieltformål.

At give FB brugsrettigheder betyder ikke at alle andre må bruge dem som de vil. Andre må dog godt dele dem på FB men kun fordi FB har brugsrettigheder til dem. Du må ikke downloade billeder andre har lagt op og bruge dem som du vil.

Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Onlime.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg - dicm.dk:

Jeg kan ikke forstå hvorfor du gør så meget ud af at IKKE at lade hende slette sine billeder? 

I har valgt at smide hende ud af gruppen, af en eller anden årsag. Hun vil have sine billeder væk. 

Det burde tage sådan cirka 10 minutter at få klaret sådan en ting, i stedet diskutere i det og spilder politiets tid på sådan noget.

Jeg vedhæfter mig dette synspunkt. Lad hende slette sine billeder og få den sag ud af verdenen :-)

Jeg driver til dagligt Onlime.dk - Vi leverer Danmarks bedste løsning, når det kommer til backup og lagerplads i skyen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Daniel:
Du vælger at overgive Facebook rettighederne til billedet.

Ja brugsrettigheder. Du beholder selv alle ophavsrettigheder til dem.

Daniel:
Du har selv rettigheder til vidersalg mv. folk må dog stadigvæk godt bruge billedet til ikke kommercieltformål.

At give FB brugsrettigheder betyder ikke at alle andre må bruge dem som de vil. Andre må dog godt dele dem på FB men kun fordi FB har brugsrettigheder til dem. Du må ikke downloade billeder andre har lagt op og bruge dem som du vil.

Det må du faktisk godt, når folk ligger billederne op offentligt etc. i en gruppe.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:
Det må du faktisk godt, når folk ligger billederne op offentligt etc. i en gruppe.

Må du downloade billeder folk har liggende på deres hjemmeside? nej

Må du downloade billeder folk har lagt i en gruppe på fb? nej.

Begge steder ja hvis ejer af billederne har givet lov til det. FB kan IKKE give den tilladelse videre da de ikke har ophavsret til dem.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)