Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemap på dk vs com domæne på stor side

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder med en hjemmeside, der er konstrueret således, hvis man vælger engelsk fra .dk, så ryger man over på lad os sige .com, og vælger man dansk på .com, så ryger man over på .dk, osv for andre sprog, når det kommer, men det hele er samme side og på samme unikke server.

Siden har et omfang, der behøver et sitemap. Teoretisk kan siden ende med et voldsomt antal unikke sider. Hvorvidt og hvornår, Google gider indexere alle disse sider, er en anden historie.

Men når man oploader et sitemap til roden i .dk-domænet, så er det samtidig i roden af de andre domæner.

Min tanke er i Google Webmaster Tools (og andre), at:

  • Tilmelde sitemap_da i webmaster tools for den danske side, hvor kun danske sider er angivet.
  • Og gå hen det andet sted i webmaster tools for den engelske side og tilmelde sitemap_en for den engelske side, hvor kun engelske sider er angivet.
  • Osv.

Det burde Google kunne forstå, eller ender det i Ragnarok?

Hilsen, Robert

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Den måde jeg laver sådan noget på er at jeg har sitemappet liggende et andet sted. Så aflæser jeg url og ud fra den afleverer jeg den fil der skal bruges.
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Tak for dit svar, men kan du give et konkret eksempel?

Hvorfor skal/bør sitemap ligge et andet sted, når man blot kan give dem forskellige navne og tilmelde dem respektivt til de relevante sider?

Hilsen, Robert

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil mene muligheden du selv forslår vil fungere fint.

*Umiddelbart vil jeg mene, du skal undgå, at linke til dem begge fra din head og kun indsende dem.

En anden løsning kunne også være html sitemaps på hvert sprog. 8men det er jo lidt en anden historie)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jonas,

Det lyder fornuftigt, hvad du skriver/svarer.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)