Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt design - hvor meget arbejde kræver det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har følgende hjemmeside:

www.echographic.com

Formålet med hjemmesiden er udelukkende, at man skal kunne læse om vores produkter og virksomhed, og på den baggrund kontakte os. Vi leverer udstyr til nogle specifikke segmenter, og der kræves ingen webshop eller lignende.

Imidlertid synes jeg, at designet trænger til en markant opfriskning. Indholdet af hjemmesiden er som sådan fint nok, men jeg synes, at det hele ser lidt "billigt" ud. Hjemmesiden er lavet i Joomla 2.5.3.

Jeg ved meget lidt om hjemmesider, og den nuværende er lavet af et firma for omkring 2 år siden. Jeg kan selv lave den løbende vedligeholdelse med oprettelse af menupunkter og artikler - men så heller ikke mere.

Hvad kræver det at lægge et nyt design på hjemmesiden? Kan det "nemt" gøres med genbrug af alle de eksisterende artikler mm.? Til information synes jeg f.eks. at følgende design er pænt (en anden virksomhed indenfor samme branche - ikke en konkurrent):

http://www.orbotech.com/

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Et Joomla website er så snildt bygget op, at det består af to elementer: indhold og udseende. Indhold er dine menupunkter, moduler og artikler. Udseende er din skabelon/template. Den styrer hvordan dit indhold vises. Så det er jo sådan set good news for dig: Du kan godt få lavet en ny skabelon til dit Joomla site, uden at lave dit indhold om.

Hvor meget arbejde det kræver, kommer helt an på hvor meget du gerne vi ændre på udseende af den skabelon du vælger, hvor vidt sitet skal være responsivt, og hvordan modulpositionerne i templaten stemmer over ens med dine ønsker for dit kommende design.

Håber det har gjort dig lidt klogere på Joomla.

God aften til dig.

Med venlige hilsner

Jonas Søndergaard-Jepsen, Lighthouse Media

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Ved design skift ændre du ikke på indholdet af hjemmesiden kun udseendet.

Du vil kunne få et professionelt udseende ved at få lavet et unikt template eller se på nogle template klubber.

Ønsker du hjælp til dette hjælper jeg dig gerne igennem dette. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)