Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPEDITØR uden vognmænd / chauffører

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har i et halvt års tid nu været igang med uddannelsen til speditør, hvor jeg den seneste tid har gået med en ide som jeg naturligvis er interesseret i at høre er muligt fra andre 'eksperter' eller lign. Uddannede speditører, der evt. Har været i branchen i mange år.

Er det muligt at have en speditions / logistikvirksomhed uden at eje / leje / samarbejde med en vognmand..?

 Jeg er klar over at dette selvfølgelig kræver at man Fra start har mange faste kunder / producenter, men er det noget man kan leve af? 

og skal man evt. Være uddannet speditør for at starte egen virksomhed?

ser frem til at høre fra en ekspert.

jesper

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du så få tingene kørt, hvis ikke du bruger vognmænd?

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælge transporterne til andre speditører / vognmænd?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke cirka den forretningsmodel 3x34 kører med? Der er et moderselskab, som ikke selv har vognmænd - og så kan selvstændige vognmænd vælge at køre for 3x34.

Det kræver selvfølgeligt noget volumen, fordi du introducerer et led ekstra, som skal tjene penge. Før var det kun kunde og vognmand, men nu er det pludseligt kunde, vognmand og mellemmand.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig helt rigtigt, men det handler vel bare om at have kunder / Volumen nok ;)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Du kan nemt have et speditions firma, der ikke har egne biler.

Du kan altid lave faste aftaler med vognmænd , der kan køre for dig / dine kunder.

Sådan foregår det i 90 % af tiden i speditør branchen. Dog mest ved de mindre vognmænd.

Og nej man skal ikke være speditør for at starte en speditør virksomhed, dog ville det nok være smart, så man selv kan klare de fleste ting:-)

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Det kan man godt, der er dog nogen forhold man skal være obs på, også for at "slippe" for at stå med ansvaret for godsskader, forgæves kørsler, etc. Du behøver bestemt ikke være udannet speditør for at lykkes, dog er det et must du kender branchen og de vilkår der er, for ellers kan du blive taget godt i numsen.

Hos minfragt.dk har vi over 18.000 lastbiler, uden vi selv ejer en eneste, men det gør os i stand til at løse alle opgaver.

Hvis du er interesseret i en videre dialog evt samarbejde så du velkommen til at smide mig en mail.

cbl@minfragt.dk 

mvh Carsten

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)