Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsservice (PBS) monopol ? - Overhovedet ingen alternativer ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kigger på betalingsservice, som jeg godt vil bruge til at opkræve abonnent med. Det er jo let i den henseende at kunde tilmelder sin betaling og så kører det bare.
Men det er jo rasende dyrt. Har man 100 kunder, så bliver man ruineret, over kr. 5,- pr. betaling. Alene det at man skal betale 0,08 øre for at få tekst på er jo latterligt.

Findes der slet ikke alternativer, eller har Nets monopol på betalingsservice. Er det ikke muligt for menigmand at lave tilsvarende service til en >meget< billigere pris ?

Hvad kræves der af tilladelse til at man "automatisk" og med kundens tilladelse, må hæve et beløb på deres konto hver måned ?
Kan man evt. lave noget automatisk, hvor der hæves på VISA/Dankort ?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes så det med at der kan trækkes automatisk fra betalingskort, så det vil jeg kigge på. Men virkeligt ikke nogen reelle alternativer til Betalingsservice ?
Er det fordi bankerne har monopol og (endnu) ejer Nets ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Der findes skam alternativer til Nets’ Betalingsservice – og de er tilmed langt billigere.

Som du selv skriver, kan du nemlig trække penge automatisk på en kundes kort gennem en betalingsgateway. Det kaldes ’recurring payments’ og tilbydes af de fleste betalingsgateways.

Hvis du selv skal sætte det op, skal du gemme kundens kortdata, og det kræver en PCI-certificering. Læs evt. mere om PCI-reglerne her.

Jeg håber, du kan bruge svaret.
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Aaen Hansen:
Der findes skam alternativer til Nets’ Betalingsservice – og de er tilmed langt billigere.

Åbenbart ikke reelle alternativer. Altså hvor pengene bliver trukket på kontoen a la Betalingsservice. Alternativet er automatisk hævning på kreditkort.
Det kan også være fint, men set for kunden, så er det jo nok budgetkontoen, som de gerne vil have hævet fra.

Er det helt umuligt at bryde monopolet, for det er jo faktisk hvad det er. Utroligt at regeringen ikke lovgiver, sådan at tredjepart kan lave en konkurrencemæssig løsning. Med det rigtige setup (IT og automatiseret, rigtig frontend/backend system osv.) bør det jo kunne laves og driftes væsentligt billigere end kr. 5,- pr. opkrævning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Er det helt umuligt at bryde monopolet, for det er jo faktisk hvad det er.

Mener at der er omkring 200 danske og norske banker i Nets ejerkreds. Det er vel nærmest utopisk at lave et alternativ hvis ikke bankerne vil spille med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

og med nye ejere er det jo samme sag monopolmæssigt - og dankort kan der jo heller ikke laves konkurrence på, hverken rent praktisk, ingen ville lave et så forholdsvis billigt/grratis for brugere i konkurrence med nuværende dankort, ligesom loven forpligter de nye monopolejere i forhold til dankortet

Derimod er der jo masser af andre kort der konkurrerer og betalingsløsninger af div art, og måske - kan der komme nye løsninger fra bankerne når de ikke ejer nets men jeg tror ikke det blir i konkurrence med dankortet, for det vil der ikke være penge i at kæmpe sig frem mod. Snarere mobil løsninger og andre kort .- men ikke svarende til dankort og pbs løsninger ligeså - ikke 10 forskelllige konkurrerende

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)