Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må politiet sælge ulovlige kopier?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt input og håber der er nogen der ved lidt om emnet her.

Situationen er den, at jeg her den anden dag var på auktion, hvor jeg købte et rigtig fint lot, til en rigtig god pris.

Lottet indeholdt blandt andet 150 CD'er. Som normalt ved fysiske auktioner var der eftersyn før og under auktionen.

Jeg checkede et par af CD'erne som jeg altid plejer (har før købt lignende). Alt så fint ud, og de var pæne, så jeg bød og vandt.

Ved hjemkomsten begyndte jeg - af erfaring at checke dem alle, da der ofte er nogle enkelte etuier som er tomme.

Til min store overraskelse viser det sig, at 2/3 af alle CD'erne er ulovlige kopier.

Jeg kontakter her mandag auktionshuset og taler med auktionarius. Han oplyser mig, at det er ikke deres problem, og at det er

politiet som har sat varerne på auktion. Bordet fanger med andre ord, jeg havde haft mulighed for eftersyn inden bud. Han oplyser

desuden, at jeg ikke må videresælge dem, da de jo er ulovlige.

Da jeg oplyser ham, at så vil jeg da lige vende den med politiet, kan han lige pludselig godt lave en undtagelse og tage varerne

retur. Dog under konstant brok, og besked om at nu går den denne ene gang, men næste gang går den ikke, og han betaler ud

af egen lomme for at slippe for mere brok.

Nu er det så, at jeg gerne vil høre, om der er nogle kloge hoveder der ved, om det virkeligt kan være tilladt at et auktionshus sælger

klart ulovlige varer, med den undskyldning, at de jo ikke kan checke alle varer. Endnu værre syntes jeg det er underligt at politiet

kan sætte ulovlige varer på auktion.

Jeg ved godt, at hverken politiet eller auktionshuset kan checke hver enkelt vare, men det som hidser mig lidt op er, at det tilsyneladende

er min skyld at jeg har købt ulovlige varer, og at man som auktionshus bare kan fraskrive sig ansvaret. Havde jeg nu købt den samme vare

på det lokale værtshus, så havde det jo klart været en ulovlig handling.

Er det mig der er helt gal på den? Det støder min moral, men er det bare mig? Håber nogen kan komme med lidt indput, for jeg har ikke fået noget ud af at søge på det.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da en latterlig kommentar: du må ikke videresælge!!

Det er nøjagtig det de har gjort. Jeg vil mene at som auktionshus, skal de kunne stå inde for HVERT enkelt produkt, da de jo ej heller må videresælge kopi. Det kan ikke være købers problem, at de ikke har styr på hvad de sælger.

Det kan være politiet har taget stikprøver og der ikke har været noget, men det må være sælges ansvar at alt er lovligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig - mener også auktionshuset har pligt til at tage varen tilbage i lade dem gå tilbage til sælger = politiet som så må destuere. Det kan sagtens smutte både hos politi og auktion som ikke sidder og går hver CD igennem, men de kan ikke sige nej til at tage dem tilbage. En noget mystisk forklaring om at han tager dem og betaler dig af egen lomme - Det er vel ikke sådan at det slet ikke var politiet der havde det på auktionen men nogen andre. Nå i alle fald, nej man må ikke videresælge kopier, hverken som politi eller noget andet Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)