Der er naturligvis ikke nogen kendte navne, forretninger eller mennesker der vil misbruges i alskens reklamer, som det jo faktisk er når man laver den slags.
Der er naturligvis ikke nogen kendte, der vil lægge deres logo ud til download på deres officielle hjemmeside, uden at nævne betingelser for brugen, der bør komme farende med bål og brand.
Så vidt jeg kan læse tabte virksomheden sagen fordi havde bygget deres annonce op så den henledte til noma, de ikke udviste god markedsføringsskik, lovede noget de ikke var sikker på at kunne holde (få et bord på noma) samt at noma risikerede et dårligt omdømme og at lide skade på deres renomme.
Så vidt jeg kan se, blev de dømt for at krænke Noma's varemærke, fordi de henviste til verdens bedste restaurant.
Så det er vel rimeligt at konkluderer at der i hvert fald findes forkert måde, at lave den slags konkurrencer. Hvor stregen går syntes jeg umiddelbart er svær at se, og det kræver sikkert også en konkrete retssag for at afgøre.
Hvis jeg stod i Jens' situation, så ville jeg helt lade vær med at nævne Bilka, ud fra en betragtning om at jeg havde alt at tabe og intet at vinde.
Alle de skide "kommunikationfolk" skal jo have hverdagen til at gå med noget... - Det hjælper sikkert hvis de kan sige til chefen, at de har forpurret et "angreb"
MEN, hvorfor overhovedet bøvle med gavekort ? (alle elsker kontanter!) - jeg har f.eks. ingen bil, så jeg ville næppe få brugt ét til MIMMA : (
Hej alle.
Jeg fik faktisk lov i første omgang, men derefter kiggede en af Bilkas marketing chefer nærmere på min ordlyd og så at der var logo og valgte derefter at sige at jeg ikke måtte alligevel. Måske fordi jeg havde skrevet fra Bilka i stedet for til Bilka? Jeg ved det ikke. Siden er taget ned nu fordi jeg ikke gad den længere.
Tak for alle jeres gode svar i denne tråd.
Mvh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253