Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det vigtigt at ens virksomhed også er ens interesse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Jeg tænkte måske dette emne kunne være ret spændene at diskutere, hvis det ikke allerede er lavet. Hvis det er beklager jeg!

Hvor vigtigt er det at ens virksomhed også er ens interesse? F.eks. hvis man kan lide computer, og så laver en virksomhed der sælger computere. Eller hvis man ingen interesse har for møbler og man så starter sin egen møbelbutik.

Jeg vil gerne høre jeres meninger om at starte en virksomhed, hvor produktet ikke har en eneste interesse, men at i vil prøve at gøre det til en interesse selvom det er svært.

For jeg har en masse ideer til virksomheder, nogen af dem har jeg ingen interesse i, mens nogen af de andre har jeg meget interesse i. Tror i man mister motivationen, og vælger at stoppe virksomheden? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror det er meget individuelt.

For nogle opstår virksomheden ud fra interessen om produktet/ydelsen.

Andre ser måske mere efter "huller/muligheder" i markedet, og går så målrettet efter det.

Der er vel fordele og ulemper ved begge.

Selv om det er din interesse, kan markedet jo godt være mere end dækket, og dermed svært at lave noget rentabelt - trods din interesse.

Den anden metode, kræver måske mere arbejde, specielt i begyndelsen, for at lære mere om emnet.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg tror oplagt for helt nye, at det er en fordel at ha interesse og kendskab til produktet. Omvendt er det jo en sur verden hvis alle ny der starter har interesse i blackmasks- iphone covers og spil. Markedet bliver lidt vel hurtigt mættet

Du skrev møbler. Man ville næppe se nogen starte noget med møbler uden at ha en eller anden glæde ved møbler, design osv. Jeg tror også en del nybagte mødre, som starter noget op fordi de vil kunne være lidt hjemme efter barsel, har tendens til at kaste sig over "babytøj" og det er jo fint nok, for der er jo en vis viden om tingene

Omvendt - ER man rigtig iværksætter så kan man tænde på det meste. En dygtig iværksætter er leder, kan sætte sig i spidsen for en møbelvirksomhed, banke den frem, og så tage nyt job hos en radiofabrik eller en byggevirksomhed, tænde på det, og banke også den op

Start du med noget du tænder lidt på, men først og fremmest, vær klar over, at det er sved på panden - pengemangel - i en langt startstrækning. Lad dig heller ikke forblænde til at tro, at bogføring bare fordi programmerne er lette, nødvendigvis klarer sig selv -du er nødt til at sætte dig ind i en frygtelig masse vidt forskellige begreber, hvis du vil være andet end lidt ekstra at lave i fritiden. Er det for alvor, så skal du sætte dig ind i de produkter du skal ha med at gøre, webshops måske, love og regler om forbrugersalg, b2b salg, import, told, moms, ansættelsesregler osv. 

Det vigtigste er derfor, at du virkeligt VIL det du gør, og magter at bide tænderne sammen og komme igennem det hele ud fra "When the going gets tough, the tough get going"

god vind med- whatever og hils i Madrid og omegn Gareth Stick out tongue

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene! Det kunne helt sikkert bruges!

Og John havde ikke set ham tage til Madrid, og det kommer fra en Barcelona fan ;) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget individuelt, men personligt selv synes jeg mere det er det at drive en webshop og opleve udviklingen fremfor at sælge x produkter. I mit tilfælde et det winkwink.dk, hvor jeg sælger sexlegetøj og det er ikke noget jeg regnede med at lave for få år siden men tilfældigheder gjorde at jeg laver det i dag men det stadig rigtig spændende selvom det måske ikke var min interesse nummer 1 :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har startet mange ting op, og fællesnævneren for dem har været at jeg har ment at kunne gøre det bedre end konkurrenterne. Interessen har så været at udvikle på netop det - og ikke så meget på selve varen/produktet/ydelsen. Det gælder jo om enten at opfylde - eller som iværksætter - at skabe et nyt behov hos kunderne, og det er jo først når man for alvor får erfaring med købernes reaktioner, at det bliver sjovt at drive forretning. Så kommer interessen for produktet og mulighederne for at udvikle og sælge mere helt af sig selv.

Der er mange der sidder i årevis og nørkler med et kompliceret interesse-projekt som koster i både tid og penge, og så på et tidspunkt må indse at det aldrig rigtig bliver til noget. Her kunne man med fordel starte med noget enklere, og så bygge forretningen op. Jeg kender nogle stykker som gik i gang med at sælge noget helt andet end deres drømmeprojekt fordi de skulle bruge penge, og så endte op med at blive både succesfulde og tilfredse i deres "midlertidige" forretning fordi de kunne blive ved med at forbedre omsætningen.

Så interesse, kan altså være flere ting. Til gengæld har jeg ihvertfald i min karriere som serie-iværksætter måttet arbejde en vis legemsdel ud af bukserne, og til det kræves det at man besidder et vis drive for ikke at brænde ud. Så er det forskelligt fra person til person hvad det er der får én ud af sengen om morgenen ;-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vigtigt for mig, at jeg interesserer mig for det jeg laver. Det bliver sgu nogle lange timer, hvis ikke jeg interesserer mig for det jeg arbejder med. Men interesse er dog ikke det der vægter tungest for mig. Det er evner/kompetencer.

Min virksomhed er nok 30% drevet af interesse, og 70% af kompetencer. For mig skal kompetencer vægte tungest, for hvis ikke jeg tror på at jeg har evnerne til at gøre det bedre end konkurrenterne, eller i det mindste godt nok til at skabe en god forretning, kan jeg ligeså godt lade være. Hvis ikke kompetencerne er der, kan jeg brænde 100% for det, og ingen vegne komme.

Mvh Carsten

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i høj grad at interesse er vigtigt for at holde motivationen og drivet som iværksætter. Interessen behøver, som andre også nævner, dog ikke at være produktet i sig selv.

Hvis du føler en stor glæde ved at bygge noget op fra bunden, eller f.eks. udfordre nogle bestemte markedsforhold, så er det set fra mit synspunkt lige så vigtige "interesser" som den for produktet kan være.

I forbindelse med direkte salgssituationer ser jeg det dog som en fordel at have en form for interesse for produktet, da det ellers kan være svært at overbevise andre om at produktet er fedt, medmindre du er en meget dygtig sælger.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)