Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man "hul på bylden"?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:

Tak for ordene om urene. Jeg er også selv rigtig glad for dem, og tror på dem!

Jeg tror bare jeg må, som du siger, klø på og klø på. Men er det ikke ... for "påtrængende" at gå ind i samme butik flere gange?

Birk1986:

Uh! Skide god idé med delaccepter. Det giver mening med, at jo flere gange de har sagt ja, at de så er mere tilbøjelige til at sige ja igen.

Med hensyn til infoarket, tror jeg du har ret i, at jeg skal gøre den mere interessant, læsbart og lækkert for butikken, og måske ikke smide prisen i hovedet på dem med det samme. Men noget a la "Hurtig (eventuel) reklamation" - "God service" - "God kvalitet" - "Originalt produkt" osv.

Tak for input! Jeg kan helt sikkert bruge det til noget.

Halfdan:

Jep, jeg tror også på komissionsmodellen. Problemet er bare, at jeg binder mig til et stort varelager, uden nødvendigvis at sælge noget. Det kan ramme mig lidt bagi, i sidste ende.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kun erfaring med træ ure, men det kan være, at du kan bruge det her til noget alligevel.

Træ ure er rigtig rigtig gode til at fange en kundes interesse. De fleste synes det er sjovt, spændende osv. Samtidig appellerer man til folk, der måske ikke ville gå med traditionelt ur normalt. Vi har også mange, der køber træ urene som gave til andre, fordi det er sjovt/cool etc.

Her hører det sjove så også op.. i hvert fald for os som forhandler.

Reklamationsraten for træ ure er off the charts. Kunderne forventer stadig 2 års "garanti", selvom et træ ur bare ikke er lige så holdbart som et ur med stålkasse. Samtidig har dit ur så læderrem, og det kan også være problematisk i forhold til reklamationer.

Nu ved jeg ikke hvad din mark-up er, men havde jeg stået i din situation, så havde jeg hævet vejledende udsalgspris op imod 1000 kroner. Dels så du kan stå imod alle de udgifter du VIL få ift reklamationer, dels for at gøre det økonomisk appetitvækkende for butikkerne at sælge disse ure - på trods af alt det bøvl de sandsynligvis vil få ift reklamationer og utilfredse kunder.

Held og lykke :)

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg kæmpede selv med egen import af ure for nogle år siden, hvor jeg i løbet af 6 måneder fik solgt kollektionen (værdi ca. 20.000) ind til ca. 75 butikker i Danmark - og det var hård canvas, hvor butikkerne fik valget om at købe her og nu - og ikke tænke over det, så jeg skulle bruge tid på at følge op...det virkede!

Jeg har en del input til de 10-15 væsentligste ting der bare skal være på plads for at et sådan salg virker, så hvis du er interesseret kan du sende en besked på torben at oxeogco dot dk

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:

Tak for din besked! Du har ret, vedrørende blikfanget. Det "sjove" ved uret er jo netop, at det er konstrueret af træ (i dette tilfælde bambus), og at det skiller sig lidt ud fra mængden.

Når det er sagt, så skal en eventuel køber jo selvfølgelig også vide (og det må forventes at de fleste ved det) at et træur ikke holder lige så godt som et ur af metal. Det er heldigvis logik for burhøns, så det har jeg ikke fået hverken spørgsmål eller klager over.

Med hensyn til reklamationerne, så er der selvfølgelig 2 års reklamation. Men igen, her skal man huske på at differentiere mellem reklamation og garanti. En reklamation er jo f.eks. ikke at du glemmer at tage det på i bad, eller at du støder det mod noget så det går i stykker.

Jeg har oplevet en gang at remmen er knækket fordi den hang fast i en ting - og heldigvis har jeg bestilt ekstra remme netop for at kunne imødekomme denne slags reklamationer/kundeservice fra ulykkelige kunder.

Jeg har netop hævet prisen en smule på urene, men jeg kommer ikke til at hæve dem meget tættere på de 1.000 end de er nu. Hvad skulle i så fald få folk til at købe dem hos mig fremfor en af de andre europæiske forhandlere?

Men igen - tak for dine input!

Torben:

Tak for svaret - og jeg tror du har ret. Det er bare om at klø på.

Jeg sender dig en mail med det samme :) God dag.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot...fik oplyst forkert adresse - den er ts at oxeogco dot dk

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg forhandler selv rigtig mange forskellige ure, og du kan finde samtlige af dem billigere et eller andet sted i Europa. Det ville jeg ikke være så bekymret over.

Men hvis en leverandør gentagne gange lader mig stå med sorteper ift utilfredse kunder og deres fortolkning af garanti og reklamationsret, ja så vil jeg nok genoverveje mit engagement. For tro mig. Folk VIL klage over dine ure selvom de ikke er lavet i stål - helt frem til to år efter køb.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)