Du siger med andre ord det er helt fint at komme ind som useriøs dumpe priserne snuppe en masse kunder for så et års tid efter gå på røven efterlade en masse kunder som nu kun forventer billige is, nu bliver den eksisterende kiosk nød til og sænke priserne ellers køber folk ikke noget alligevel fordi de har været vant til en meget billigere pris om ikke længere findes, men kiosken skal jo have deres kunder igen ergo de må sænke priserne for og lokke deres oprindelige kunder tilbage, men til en meget lavere fortjeneste fordi der har været en useriøs inde og dumpe priserne. Det er sku da ikke fair på nogen måde.
Kort sagt ja!, det står alle frit for at starte op. Seriøs eller ej, det må være op til kunderne at vurdere!
Og bare for at lege med på dine totalt "urealistiske og grebet ud af den blå luft" sammenhænge, så står kunderne sgu da ikke og bævrer over om isen koster 20 kroner eller 21 kroner, og du skal heller ikke bilde mig ind, at går ham med is til 20 kroner konkurs, at så holder folk op med at spise is, fordi de nu skal give 21 kroner.
Og så synes jeg det er et totalt ødelæggende og ensidigt fokus på pris du har. Der findes så mange andre parametre at konkurrere på.
En isbil er først og fremmest konkurrencedygtig, fordi den opsøger kunderne og kommer til dem. Fremfor at kunderne skal bevæge sig hen til en kiosk
fordi der har været en useriøs inde og dumpe priserne. Det er sku da ikke fair på nogen måde.
Skide være med fair! - Det er krig, og den smarteste, dygtigste og heldigste overlever. Der er tonsvis af eksempler på, at markedsandele er vundet ved at tilbyde en rigtig billig pris i starten, og når konkurrenterne har blødt nok, så lader man sig opkøbe for en heftig sum, eller også bukker konkurrenterne under.
/Simon