Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rullende isbutik på stranden til sommer

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Madsen:
Uden at have noget konkret at have det i, så kunne jeg forestille mig at man måske skal have noget tilladelser fra kommunen om at sælge fra "deres" gade.

 

Helt rigtigt - Du skal selvfølgelig have tilladelsen fra kommunen til at sælge.

Det er ikke så enkelt, da der mange steder er faste kiosker som allerede har retten.

Men - check med kommunen de steder der har din interesse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Det er ikke så enkelt, da der mange steder er faste kiosker som allerede har retten.

Jov det er meget enkelt - Der ligger ingen konkret vurdering til grund for om, der kan gives en tilladelse.

Når du er på hjul og kan flytte dig rundt, skal du blot have en tilladelse til mobilt gadesalg, og nogen steder kaldes det en omførselstilladelse

Med den i hånden, må du sælge fra strande, rastepladser osv.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Jov det er meget enkelt - Der ligger ingen konkret vurdering til grund for om, der kan gives en tilladelse.

.

Det lyder næsten for godt til at være sandt - det er jo en underminering af de faste stadepladser kommunen sælger ?

Men jeg har ingen konkret erfaring med enkelheden i dette, så det er da bare at checke løs. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Det lyder næsten for godt til at være sandt - det er jo en underminering af de faste stadepladser kommunen sælger ?

Ikke desto mindre har jeg 2 styks til 2 forskellige kommuner.

Når det er sagt så er der begrænsninger om, at jeg ikke bare må parkere i Aalborg gågade begynde at sælge :)

Men bla. strandene er frie for alle :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Når folk er på stranden er de skide ligeglade med om isen koster 2 kroner mere hos den ene frem for den anden. Folk kender alligevel ikke til priserne før de står hos dig.

Du siger med andre ord det er helt fint at komme ind som useriøs dumpe priserne snuppe en masse kunder for så et års tid efter gå på røven efterlade en masse kunder som nu kun forventer billige is, nu bliver den eksisterende kiosk nød til og sænke priserne ellers køber folk ikke noget alligevel fordi de har været vant til en meget billigere pris om ikke længere findes, men kiosken skal jo have deres kunder igen ergo de må sænke priserne for og lokke deres oprindelige kunder tilbage, men til en meget lavere fortjeneste fordi der har været en useriøs inde og dumpe priserne. Det er sku da ikke fair på nogen måde.

Fra Horsens
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Kunto Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

Jeg kender en der har en isbil stående, det kunne være du var interesseret i at leje denne fremfor at kører med trailer. I isbilen er der frysere og det hele til at holde isen kold.

Prisen kender jeg ikke men hvis det har interesse så kontakt mig på nichlash3@gmail.com den står der alligevel bare, så det kunne jo være en oplagt mulighed for dig.

Mvh

Nichlas Hansen

Høj kvalitets reklameartikler med tryk på til meget konkurrence dygtige priser - www.kunto.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Dalgaard:
Du siger med andre ord det er helt fint at komme ind som useriøs dumpe priserne snuppe en masse kunder for så et års tid efter gå på røven efterlade en masse kunder som nu kun forventer billige is, nu bliver den eksisterende kiosk nød til og sænke priserne ellers køber folk ikke noget alligevel fordi de har været vant til en meget billigere pris om ikke længere findes, men kiosken skal jo have deres kunder igen ergo de må sænke priserne for og lokke deres oprindelige kunder tilbage, men til en meget lavere fortjeneste fordi der har været en useriøs inde og dumpe priserne. Det er sku da ikke fair på nogen måde.

Kort sagt ja!, det står alle frit for at starte op. Seriøs eller ej, det må være op til kunderne at vurdere!

Og bare for at lege med på dine totalt "urealistiske og grebet ud af den blå luft" sammenhænge, så står kunderne sgu da ikke og bævrer over om isen koster 20 kroner eller 21 kroner, og du skal heller ikke bilde mig ind, at går ham med is til 20 kroner konkurs, at så holder folk op med at spise is, fordi de nu skal give 21 kroner.

Og så synes jeg det er et totalt ødelæggende og ensidigt fokus på pris du har. Der findes så mange andre parametre at konkurrere på.

En isbil er først og fremmest konkurrencedygtig, fordi den opsøger kunderne og kommer til dem. Fremfor at kunderne skal bevæge sig hen til en kiosk

Jacob Dalgaard:
fordi der har været en useriøs inde og dumpe priserne. Det er sku da ikke fair på nogen måde.

Skide være med fair! - Det er krig, og den smarteste, dygtigste og heldigste overlever. Der er tonsvis af eksempler på, at markedsandele er vundet ved at tilbyde en rigtig billig pris i starten, og når konkurrenterne har blødt nok, så lader man sig opkøbe for en heftig sum, eller også bukker konkurrenterne under.

/Simon

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene alle sammen de er meget brugbare! :).

Med hensyn til diskussionen om jeg skal starte eller ej fordi det er "synd" for de andre, er helt uhørt.

Hvis man hele tiden skulle tænke på de andre i forretningsverdenen, så kunne man jo ikke lave andet. Der vil altid være konkurrence og sådan er det.

"

Jacob Dalgaard:
komme ind som useriøs dumpe priserne snuppe en masse kunder
"Jeg ved ikke hvor det kommer fra at jeg er useriøs og vil dumpe priserne? Det er ikke min plan, tværtimod. Jeg tror der er 2 typer kunder. Dem der gider gå op til is kiosken og dem der ikke gider. Jeg tror folk er ligeglade med om isen koster 20kr eller 23kr.. 

Mvh. Magnus. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser længere oppe kan du se jeg skriver det ikke er dig jeg skriver om men generelt! Jeg mener heller ikke det er synd for nogen jeg siger bare folk der kommer ind dumper hele markedet for at smutte igen slet ikke sku være startet ! Ha en go aften

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)