Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af trykkeri virksomhed i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er i gang med at finde ud af, hvad det kræves at starte en trykkerivirksomhed. derfor kunne være rigtig interessant at høre fra nogen som kender branchen eller selv har prøvet at starte eget trykkeri. det skal siges, at jeg tænker på at starte i Mellemøsten Irak.

tænker på at virksomheden skal kunne klare opgaver inden for områder såsom

banner, hæfter, folder, flyers, visitkort, standee, bogbinderi, plakater og andre diverse opgaver,

det skal siges at jeg ikke har noget erfaring inden for disse områder, men er meget interesseret i det og prøver finde så meget info som muligt, vil også meget gerne arbejde hos et trykkeri her i DK som studentermedhjælper eller bare gratis hvis nogen kan give nogle gode råd..

Virksomheden skal kunne levere ydelser inden for; Digitaltryk, offset tryk, alt skal være i rigtig god kvalitet.

derfor vil jeg gerne vide, hvilke maskiner er bedst egnet til disse opgaver, og evt hvad det koster, og måske sidder nogen herinde med nogle kontakter til nogle leverandør.

jeg takker alle der gider bruge et par minutter på at hjælpe mig.. tusind tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

kender intet til opstart i mellemøsten men - et generelt problem for trykkerier - med erfaring fra Bangladesh og Indien f.eks, er råmaterialer. Papir laves ikke så vældigt mange steder i denne verden, og man er derfor oftest meget afhængig af at kunne importere de forskellige typer, og et lager er kun muligt i de mest brugte standarder, så man hænger hurtigt bag når der komme lidt mere specielle opgaver

Jeg vil tro, at forudsætningen for succes i alle fald er, at dine kunder også til 99% er i mellemøsten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Rawand,

Spændende projekt. Jeg arbejder selv i grafisk branche - også i andre lande. Grafisk branche er jo en særdeles presset branche - ikke bare i Danmark, men i mange steder i verden - dels fordi behovet er faldende og dels fordi det er blevet et lav marginalt marked, som kræver stor volumen - alene for at finansiere afskrivningerne!

En moderne trykmaskine - f.eks. 73 x 105 5-farver + lak koster let i omegnen af 15 mio. kroner og endnu mere, hvis den skal være 8-farvet. Omkring digitale maskiner starter de omkring 1 mio. for professionelle maskiner og derudover en ordentlig omgang færdiggørelsesudstyr, CTP udstyr, økonomisystem, medarbejdere... og det er ikke for at skræmme dig, men blot for at du skal få et realistisk bud.

Omkring erfaringer - hvis du overvejer at flytte til Irak og drive trykkeri, kunne du overveje at se på mulighederne i Dubai, Qatar og nogle af de andre lande på den arabiske halvø? Der er en enorm vækst i området også i grafisk branche og nogen af de største investeringer i nyt udstyr sker der - tænkte at du måske kunne have flere fordele - 1) få noget erfaring 2) måske få en partner som kunne hjælpe dig med erfaringer og investeringer i dit trykkeri...

Tænker at Irak kunne være et spændende sted at investere...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Morten Reitoft, Jeg havde slet ikke regnede med at tingene kostede så meget, det sætte nogle grænser.

Jeg havde overvejet at starte det i Irak, og lever ydelse kun til Irak.

Hvis man ikke har så mange penge, er der andre måder at starte på, så kan man altid udvide. tænker på have nogle maskiner til visit kort, plakat (valgplakat) flyers og diverse små penge,.??

kan man måske importer maskiner fra Dubai, Tyrkiet, hvis I kender noget til det. på forhånd tak.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)