Hej Amino, På det seneste har vi oplevet, at en masse af vores mails slet ikke bliver sendt. Det drejer sig for det meste om 'informationsmails', som bliver sendt, når en kunde har opbrugt sin kvote af det ene eller det andet. Disse mails sender vi en god del af om dagen, og siden klokken 00:00 i dag er der blevet blokeret mere end 10 mails fra at blive sendt til Gmail konti. Vi hoster vores egen webserver og vores egen mailserver, men da vi har købt domæne igennem Godaddy, bruger vi deres name servere. Jeg har aldrig rigtigt forstået, hvordan SPF records skal sættes op, når de sendes over vores egen server og ikke deres, og da jeg havde fat i deres support, kunne de heller ikke hjælpe. Jeg søger nu en smule hjælp, da jeg virkelig er på bar bund, og da nogle af vores fakturaer slet ikke bliver sendt, er det virkeligt et stort problem for os. Dette er den information, jeg får tilbage, når en mail ikke når frem til en Gmail konti: Reporting-MTA: dns; primaservers.comX-Postfix-Queue-ID: 2B15D62ABF X-Postfix-Sender: rfc822; noreply@primaservers.com Arrival-Date: Sat, 5 Apr 2014 00:50:45 +0200 (CEST) Final-Recipient: rfc822; <skjult>@gmail.com Original-Recipient: rfc822;<skjult>@gmail.com Action: failed Status: 5.7.1 Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.com Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.1 [2001:41d0:8:456a::1 12] Our system has detected that this 550-5.7.1 message is likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent 550-5.7.1 to Gmail, this message has been blocked. Please visit 550-5.7.1 http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=188131 for 550 5.7.1 more information. c15si1468891wiw.5 - gsmtp
Jeg tager glædeligt imod alt den hjælp, jeg kan få.
Dennis |
Hej Dennis,
Jeg har skrevet en lang artikel om det på dansk:
http://mailplatform.dk/udvalgte-funktioner/sadan-anvendes-spf-og-dkim/
Der er også link til diverse testværktøjer og værktøjer der kan hjælpe med at definere din SPF.
Kim