Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til USA ( videresalg uden fortjeneste )

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg køber mine produkter i Sverige og sælger dem i Danmark via min webshop. Jeg køber samtidig  varer i samme svenske firma som jeg sender videre til USA til et firma, som sælger de samme produkter derovre.  Det svenske firma vil ikke have noget med eksport til USA at gøre.  Derfor sender jeg ifølge aftale  videre til firmaet i USA  uden fortjeneste men selvfølgelig betales der for varerne og fragt.. ( Det er familie Smile ).  Mit firma og det i USA er selvstændige firmaer. 

Jeg har styr på EU handel uden moms og indberetninger til Skat ( rubrik B) og ligeledes salg rubrik C til USA.  Er der noget jeg skal være opmærksom på i denne lidt specielle videresalgsfunktion ?

Hilsen fra Zigge

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

zigge:
Det svenske firma vil ikke have noget med eksport til USA at gøre.

Har du aldrig undret dig over at de ikke vil sælge til USA??   Måske fordi de ikke gider bøvle men evt, erstatningssager i USA.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke aktuelt i denne sag

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt læse om du har en aftale med det svenske firma om at du gerne må sælge til USA (De gider bare ikke), fortjeneste eller ej er underordnet.

Du skal i denne situation også være importør/eksportør registreret, hvis du ikke allerede er det selvfølgelig ;-)

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Ja han gider ikke bøvlet. Jeg er registreret - så jeg håber at alt er ok. Jeg var mere nervøs for at en eller anden reglen kunne forhindre dette.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart skulle der ikke være noget. Når det er udenfor EU, skal man have accept fra producent og den har du.

Så skulle det da lige være nogle særlige regler grundet det der indføres og særregler og hvad ved jeg. Men det er jo svært at vide, når man ikke ved hvad produkt der er.

Men ellers, så skulle der ikke være noget.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)