Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso/registrering debitor og kreditor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Så vil jeg søge Jeres gode input igen.

Jeg starter med kreditor:

Dette er et benzinselskab. Pludselig en dag modtog jeg en inkassovarsel fra en advokat. Sendte besked om at jeg ikke har modtaget faktura, rykker eller andet. 2 uger efter stævning. Sendte det hele igen. 2 uger senere besked fra firma om oprettelse i register!!!. Så sendte jeg alt igen både til advokat og registreringsfirmaet ANBEFALET. Jeg kan jo kun betale, når jeg modtager en faktura/girokort, det har jeg ikke fået. Det er ikke fordi jeg ikke kan/vil betale, men det er systemet.

Debitor:

Fik arrangeret en reparation til en kunde. En haster, der blev rykket flere gange, selvom jeg meddelte at reservedele kom om 8-10 dage.
For ar sikre mig, sendte jeg det, med kvittering, til firmaet. Har sendt rykker 1-2-3 og rykkergebyr.
Nu vil de ikke betale det fulde faktura beløb, "Da de kan få det, til det indbetalte beløb, et andet sted".  Og det passer ikke, det ved jeg, da jeg har den prisliste, der henvises til.
Havde jeg vidst, det som jeg efterfølgende har fået at vide, så kunne de sejle i deres egen sø.
Men dette firma kan vaske fingre og være ligeglade!.

Skal jeg sende dette firma i registeret?

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Basalt set må der jo ikke foretages registrering af en kunde, hvis fordringen er omtvistet. Det må den siges at være i begge dine eksempler.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Derfor er mine indsigelser også fremsendt rekommanderet.

Johnny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Debitor:
Hvorvidt man kan få varen til billigere penge andetsteds er vel underordnet hvis man har accepteret en pris og leveringsbetingelser for en aftale, som dernæst også er overholdt.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset den er sendt rekomanderet er den jo i begge fald tvistet = ikke godkendt af modparten. Man må kun ha folk i register hvis de har anerkendt sagen og ikke hvis de - af alle mulige sjove årsager forklarer det bort. 

Så skal man har retskendelse for det, og så er det ikke tvistet længere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MEN er der ikke noget om at RKI også har et "lukket system" som kan ses af nogle betalerne medlemmer (erhvervsdrivende). Wink

Og netop derfor kan dette system bruges som sanktionsmulighed, overfor den vrangvillige debitor Wink

Ellers er jeg enig der skal være et fundament i form af betalingspåkrav med påtegning fra pågældende Fogedret. Eller en dom fra civilretten, som er startet med en stævning fra sagsøger. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
MEN er der ikke noget om at RKI også har et "lukket system" som kan ses af nogle betalerne medlemmer (erhvervsdrivende).

INGEN andre kreditorer har adgang til det lukkede system hos RKI. Du kan kalde det en form for venteliste til det åbne system. Du kan stå i det lukkede system,hvis en falters er omtvistet. Får kreditor efterfølgende fundamentet i orden kan debitor flyttes over i det åbne system.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)