Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt Hjælp til en Maler med iværksætter i maven!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en Malersvend som brænder for at start eget lille firma op.

Jeg vil helt til bunds i alt jeg kan vide om at være selvstændig, før jeg kaster mig helt ud i det.

Mangler derfor en/flere med god opstartserfaring som er villig til at hjælpe mig en smule eller en del på trods af, at jeg jo er en ny konkurrent i dette fag

Har alligevel et håb om der er nogle, der vil tage en samtale med mig og svare på mine spørgsmål og hjælpe mig et skridt videre.

Jeg er 29 år gammel har arbejdet som maler i ca 8 år. Svend i snart 3 år.

Vestsjælland.

Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er Bosat på Vestsjælland.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været selvstændig tømrermester.

Økonomisk var det ikke den store succes.

Læringsmæssigt var det mere værd end nogen uddannelse jeg kunne tage.

Den erfaring det at være selvstændig gav mig, har bl.a. givet mig det lønmodtagerjob som jeg har i dag. Muligvis mit drømmejob.

Jeg har ikke droppet tanken om at være selvstændig, men lige nu er jeg et så spændende sted rent arbejdsmæssigt at jeg venter nogle år med at starte noget andet op.

Nogle af de vigtigste erfaringer jeg gjorde mig var.

Hold udgifterne nede. Sæt dig ikke for dyrt i forhold til bil(er) husleje osv.

Pas på med at ansætte folk, de er RIGTIG dyre når du ikke har arbejde nok til dem.

Opdyrk et netværk - plej dit netværk - uden netværk er det meget meget svært at skaffe kunder.

Sig nej til de opgaver du ikke kan tjene penge på. Det er bedre at ligge på sofaen og tabe penge, end knokle sig selv ihjel imens man taber penge.

Husk dine venner og familie.

Hvis du ansætter folk, så tænk meget over at den første du ansætter sætter standarden for hvordan de næste opfører sig. Han/hun bliver automatisk kulturbærer (sammen med dig)

Husk at du skal tjene penge. Du tjener ingen penge på "bare lige".

Husk at du også skal tjene penge til når du selv/dine ansatte er syge, har barnets første sygedag, skal holde julefrokost. Du skal tjene penge til din pension, dine forsikringer, uforudsete udgifter, afskrivning på værktøj, dit arbejdstøj osv. osv.

Husk moms :-)

Brug tiden på det du er god til og det du tjener penge på. Betal dig fra det du stinker til.....

Held og lykke med det hele

Fra København N
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Ømaling Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Blev du selvstændig maler? jeg er en kvinde med samme tanker og er nysgerrig om det er lykkedes. Jeg har selv været selvstændig og arbejdet som maler i 12 år :)

Vh Mille

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)