Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De har 20 millioner i omsætning og nu får de en ny konkurrent :-)

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Lovreguleret? I den gamel licitationslov var der indskrænkninger i hvor mange tilbud der kunne indhentes. Licitationsloven blev afløst af tilbudsloven, hvor den begrænsning blev ophævet (vist i 2001). Mon ikke antallet i vid udstrækning alene er fastsat af udbyderne af tilbudssider.
det er så ophævet og NEJ jeg tror da stadig det gir fin fornuft ikke at bede 20 gi tilbud på at male mit badeværelse for at ha nok at vælge mellem. Det er der så ikke lov om, men det gir ikke spor mindre fornuft for mig. Jeg kan sagtens se ud over min egen "forbrugernæse" Smile 

Jeg tror også det gir sig selv i tilbudssites. Der er ingen der gider gi tilbud hvis de drukner i en mængde af jeg ved ikke hvor mange, og tilbuddet også kræver man sætter sig ind i det man skal tilbyde (revisor - maler - nyt skur). Lad realismen komme til dig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi bliver såment ikke uenige her John. Problemet med tilbudssites er at får du tre tilbud - ja  så er du stadigvæk ikke sikker på at det er de bedste tilbud, som du får tilsendt. Ja, hvor herre bevares - søger man en stempelkvist så er det prisen der er afgørende. Søger du mere så er der mange andre faktorer der spiller ind. Her virker det som om Tokes projekt har sin styrke.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Problemet med tilbudssites er at får du tre tilbud - ja  så er du stadigvæk ikke sikker på at det er de bedste tilbud,

Yes

Det er et af flere udfordringer. De som virkelig surfer rundt, nøjes ikke bare med en portal/tilbudsside. de vælger flere, således at de let kan står med 9 forskellige tilbud ( 3 fra hver portal). Som de alligevel har svært ved at gennemskue. Og kan derfor også let være udsat for blanding af pærer, æbler m.m.

Men det er korrekt, at man må indhente så mange tilbud man lyster. Så der skal "regnskabshøgen" John Wink lige have opdateret sin viden.

Indenfor f.eks. håndværkerbranchen er der mange portaler rundt omkring lige fra helt små til "store"

Men der er penge i det for nogle af dem. F.eks. det "gamle" Byggestart, som var ejet af Byggefakta, blev solgt til Hent tilbud for 20 mill. kr.

Der er tilsyneladende fortsat et marked for disse, fordi mange håndværkere ikke markedsføre sig on-line - DERFOR. Håndværkerne kan ikke selv hente opgaver hjem på egen side, v.h.a. SEO, Adwords m.m.   Wink

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John har en god pointe, at man ikke gider at have 20 tilbud og min pointe er netop, at hvorfor skulle tre lige være det magiske tal :-)

Jeg er enig med dig Henrik - RevisorRating vil gøre det let at finde frem til den bedste revisor til en given opgave. Og dét er her sitet har sin styrke.

Go' aften.

Toke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

3 er ikke et magisk lykketal, og sikkert oprindeligt for at forsvare sælger mod at alle tog masser af tilbud og idag til fordel for udbydere af - få tre tilbud

Omvendt, jeg bruger det iblandt og oplever at få en ret klar fordel ved at de udbydere (senest en loftisolering og nu autobutler) faktisk har et vist overblik over, at de tre de kommer med, har noget at byde på. Jeg tror de er ret skarpe på at presse de som byder, eller de som byder ved, at de skal være skarpe - og de seneste to gange har disse - få tre tilbud, rent praktisk for mig, være bedre end det ene andet jag har taget selv som kontrol - klart bedre

Egentligt har dette ikke så meget med revisorrating eller andet at gøre, for brugeren er det super hvis mange vil byde ind under alle omstændigheder. Praksis vil så vise, om der er masser der byder ind, eller om det finder et niveau, hvor det måske både er størrelse og beliggenhed som bliver vigtigste faktorer, Faktisk tror jeg at disse - 3 tilbudssteder, ofte har svært ved at få 3 til at byde i praksis, så det hele kommer an på en prøve og det nye er altid velkomment i mine øjne

Om det så bliver så meget konkurrence eller to forskellige produkter i virkeligheden med en vis overlapning men også sågar med vækstplads til begge, tror jeg også vi skal lade tiden vise, inden vi drager i krigBig Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

jeg har tænkt over et aspekt, som endnu ikke er belyst i denne debat.

Når en udbyder lægger en opgave ud på eksempelvis Agera, så får denne hjælp til at beskrive og overskueliggøre opgaven.
Dette mener jeg har stor værdi for alle parter.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Hej

jeg har tænkt over et aspekt, som endnu ikke er belyst i denne debat.

Når en udbyder lægger en opgave ud på eksempelvis Agera, så får denne hjælp til at beskrive og overskueliggøre opgaven.
Dette mener jeg har stor værdi for alle parter.

Mvh

Stig

Yes

Ja i det hele taget screening af f.eks. opgaver, som lægges på portaler/tilbudssites. Wink. Og efterfølgende evaluering.

Det jeg har oplevet i håndværkerkredse, er alt for dårligt belyst.

På samme måde med udbuds materiale, f.eks. fra kommuner til håndværkere. kan være meget vanskelige at give ekstete tilbud på.

Her skal man huske på, at det er alt det, der ikke står i tilbuddet, og ikke er med, der ofte er interessant.

Og derfor kan den efterfølgende evaluering være misvisende Wink

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke, off topic men med en god mening bagved) , men jeg er sikker på at hvis du optimerer din hjemmeside til mobilen vil du få flere tilmeldinger.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så er der gået 3 måneder.

Var det det?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er der gået et år.

Jeg tror ikke, at Agera så meget som er begyndt at ryste i bukserne.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)