Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De har 20 millioner i omsætning og nu får de en ny konkurrent :-)

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Toke Kruse:
Stig, det bliver for professionelle revisorer, hvor kvalitet er i højsædet og dem, som anbefales af andre
og med det menes registrerede revisorer/godkendte revisorer/ statsautoriserede revisorer

Giver i alle fald et fingerpeg i sig selv. Problemet med revisor er jo, at alle og enhver inkl, Mig selv, toke og min hund må kalde sig revisor og sælge revisor tjenester, men her vil I som jeg forstår ordet Professionelle revisorer i svaret til Stig, kontrollere, at det rent faktisk er folk med fuld revisor eksamen. Nyttig info

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God pointe John. Det korte svar her og nu: det er jo op til brugerne at bestemme, hvad en god revisor er og dermed fremhæve dem. Når det er sagt, så vil statsautoriseret revisorer også synliggøres ligesom dem, at det fremhæves dem, som har en fuld revisoreksamen.

Har du nogle forslag til, hvordan man kunne dele det op?

Tak.

Mange hilsner

Toke

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
at det rent faktisk er folk med fuld revisor eksamen. Nyttig info

Ja, gid at det var en garanti for kvalitet, virkeligheden er nok en anden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

det er vel mig bekendt garanti for revisorankenævnet tager sager og generelt forsikringer på plads. Vis er vel ikke alle revisorer lige gode, men måler du registrerede/godkendte mod alle der bare har set et regneark og kalder sig det, så tror jeg godt jeg ved hvor vinderen findes i form af færrest fejl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Kruse:
Har du nogle forslag til, hvordan man kunne dele det op?
egentlig enten at der for alle der er registrerede/statsautoriserede, står at de er det, og for dem uden ikke står noget - eller måske, at medlemskab af http://www.xn--revisornvnet-edb.dk/ revisornævnet, som i sig selv er dels klagemulighed (disciplinærnævn) som de ikke registrerede vel ikke har + jo helt andre stærke lovkrav på de registrerede/godkendte -

Det går slet ikke at sammenligne med de ikke registrerede som der ikke er lovkrav for - alle må kalde sig det. De kan også via foreninger eller alene ha ansvarsforsikringer men ikke nær så ensartet og med disciplinærnævn.

De ikke godkendte osv kan heller ikke lovmæssigt udføre mange af de opgaver som de "rigtige" kan. De ikke godkendte/registrerede kan være folk med studentereksamen og så slut - de godkendte/autoriserede vil mig bekendt ha uddannelse på mindst 5 eller 6 år bag sig. At tro det ikke normalt kan gøre en forskel, er naivt - men almindeligt nok hos mange som ikke kender forskel.

Det er to ret forskellige ting - selv om mange vist ikke rigtigt ved det  (men der kan jo også være prisforskel) Derfor, godt hvis I kan ha forskellen synlig og klar, så kan folk jo vælge det de finder bedst (for mange små vil revision jo i alle fald være totalt overkill)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Det giver nok god mening at fremhæve dem som har forsikringer o.l. så man ved, hvor man er dækket ind. Jeg har noteret dine idéer. :-)

Go' aften.

Toke

Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I gamle dage (70erne i hvert fald) var kravene til den autoriseredes uddannelse og kompetancer betydeligt lavere end i dag. En registrering fik man smidt i nakken, og mange ældre mennesker / kunder tror stadig det forholder sig sådan.  Men i dag er det som det burde være bekendt begge meget krævende uddannelser. Måske findes der ikke en mellemtingsløsning i dag, sådan 3. klasses revisorgodkendelse, fordi det var erfaringen, at niveauet var for lavt dengang. Det er muligvis en skam for de små kunder, at de skal op i det honorar og teori niveau, hvis de ønsker en revisor med papir på dennes evne til at kunne lave et mindre regnskab eller udfylde en selvangivelse.

I øvrigt så står der revisor på en revisormedarbejders kontrakt med et autoriseret eller registreret revisorfirma. Det er ikke blot noget en egenrådig person udnævner sig selv til. Men registrerede er de/vi ikke :).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep Joens  - kravene til revisorer er meget højere idag - skærpet meget og der er meget store bøder for grove fejl til dem, så det går slet ikke at sammenligne

De som følger med herinde vil også huske horror-historier om folk hvor "revisor" bare var forsvundet med bilag og alt og hvor folk stod helt håbløst (med hele ansvaret overfor skat og intet nævn at klage til og en revisor som var "borte") Den slags oplever man ikke med de autoriserede. Man kan og vil opleve højere pris som kompenserer for 5-6 års uddannelse minimum - men til gengæld har man klagenævn som skal tage stilling til klager og de autoriserede har også skarpe krav på at kunne give fuld rapport om alle timer og arbejdet - så det er trods alt langt nemmere at nå til fornuft der

Det betyder ikke, at der ikke er glimrende bogholdere (ville ønske de ville holde op med at kalde sig revisor de som gør det uden at være "korrekt" revisor -. men selv revisor selskaber kalder deres elever det som du helt rigtigt er inde på (dog tager de ansvar som selskab)

I mange tilfælde kan en bogholder være helt fin og bedst til prisen - men man skal helst kunne kende forskel, for der ER forskel på f.eks. 0,5 års "uddannelse" og 6 års med skarpe eksamener. Det ville være ret mystisk hvis ikke 6 års hård uddannelse og eksamen gav et ekstra nyk af viden Big Smile

Det vil også fremgå, når man følger med herinde, at folk som Tonny Skov P og Henrik Koudahl ikke svarer forkert på konkret love om regnskab og skat normalt - vil jeg mene - mens jeg og andre så KAN komme til det (men prøver at undgå ved så at hoppe over ? normalt - eller skrive jeg TROR)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John helt enig, bortset fra, at jeg ikke mener, der er noget at klandre "revisorerne" for. Det er snarere utilstrækkelighed i de gængse terminologier og lidt dovenskab hos folk. Hvorfor skulle man fratage folk retten til at signalere, at de evner at kontrollere om et mindre regnskab er korrekt? Omvendt så er det selvfølgelig helt svigagtigt at kalde sig autoriseret eller registreret og ikke være det. Som du skriver, så er der prisforskel. Problemet er, at folk som du skriver er prisgivet, hvis de havner hos en dårlig bogholder/revisor. Jeg er medarbejder i et autoriseret revisorfirma og har lidt freelance derudover.

(irrelevant historie slettet Big Smile)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joens Regnskabsservice:
Hej John helt enig, bortset fra, at jeg ikke mener, der er noget at klandre "revisorerne" for. Det er snarere utilstrækkelighed i de gængse terminologier og lidt dovenskab hos folk. Hvorfor skulle man fratage folk retten til at signalere, at de evner at kontrollere om et mindre regnskab er korrekt?
af samme årsag som man fratager hobby folk med en skruetrækker retten til at kalde sig elektriker - hvis ikke der er uddannelse bag - og mange andre fag kunne nævnes.

Det er få fag med 6 års uddannelse og besværlige eksamener og godkendelser, som ikke har beskyttet titel.

Man skal ikke bebrejde de som gør det uden godkendelse, for det er helt lovligt. Det er revisorforeningen eller lovgiverne, som jeg mener burde gøre titel "Revisor" til en beskyttet titel. Så må andre kalde sig Økonomieksperter, bogholdere og andet. Det ville være langt lettere at gennemskue også for dovne, men revisor foreningen arbejder absolut ikke for det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)