Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SEO det samme som at spille lotto?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

det er svært at svare på, om det i dit tilfælde kan betale sig, at ligge f.eks. Kr. 10.000 til en samlet løsning.

Det afhænger helt af hvilken konkurrence, der er på de søgeord og søgeudtryk du henter din omsætning fra.

Er der forholdsvis lav konkurrence, eller er du allerede forholdsvist godt placeret, måske ligger der et stort potentiale i on-page optimering. Ja, så kan beløbet formentlig godt skabe de resultater, der vil tjene sig selv ind igen. (typisk 3-9 måneder)

I de tilfælde det ikke kan betale sig, vil et seriøst firma med det samme gøre opmærksom på det.

Havner du hos et af de bedre selskaber, vil beløbet aldrig være ”lotto”, men det er muligt, at beløbet ganske enkelt er for lille til, at give dig de placeringer, der kan gøre det økonomisk interessant.

Indenfor affiliate er konkurrencen ofte meget hård, men som i alle andre nicher, er det muligt at finde ”huller” som andre ikke har opdaget (hermed menes søgeord med høj konvertering og lav konkurrence)

Fokuserer du dit beløb på få udvalgte søgeord, som du har testet er effektive, hvor du kender konverteringsfrekvensen kontra indtægt, ja så kan du selv lave udregningen.

Det vil typisk være den mest hensigtsmæssige strategi, når budgettet er begrænset, frem for en ”tilfældig” optimering til søgeord med meget trafik.

-og så kan Tyskeren og Thomas diskuterer deres begrebsforståelse videre herunder.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uenig bruger:
lad være med at give folk karantæne blot fordi de ikke er enig

Nu vrøvler du fuldstændigt. 

Jeg har ikke givet dig karantæne. Jeg har heller ikke givet dig karma stjerner, det var der til gengæld en hel del andre af Aminos brugere, der gjorde.

Din entre på Amino blev lidt turbulent. Jeg håber, at du bliver på Amino længe nok til at se, at det faktisk er muligt at føre en sober debat, selv hvis man er uenig med fagfolkene. :-)

Et sidste råd fra mig, inden dynen kalder..

Kig lidt i "Kom godt i gang på Amino". Der er en stribe gode råd til nye debattører.


 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Høgfeldt:
Hvis jeg nu skal have lavet noget "seo" på mit website, er der så garanti på, at man vil tjene pengene hjem igen, eller er det lidt ligesom lotto?

Som udgangspunkt er der ingen garanti, men det er jo ikke det samme, som at det er helt tilfældigt om du kommer til måls (som det er når du spiller Lotto).

SEO er egentligt ikke så meget anderledes end mange andre typer af markedsføring. Kaster du penge efter en PR-kampagne, er der heller ikke nogen garanti for at du kommer i pressen. Vælger du et ordentligt firma, er dine chancer dog utrolig mange gang større, end hvis du vælger et ringe firma. På samme måde kan PR-arbejde give bagslag hvis det laves forkert, på samme måde som at SEO der udføres forkert ligeledes kan have negativ effekt

Jacob Høgfeldt:
Hvis jeg bruger 10.000 kroner på SEO, kan jeg så tjene det igen på +/- 5 måneder?? Eller mere??

Det kommer helt an på din branche, dit udgangspunkt rent SEO-mæssigt samt om du vælger den rette leverandør. Om du har en tilbagebetalingstid på 10 dage, 10 uger eller 10 måneder er derfor ikke til at sige - men vælger du en kegle af en leverandør, kan du sagtens risikere at spilde alle pengene.

Jacob Høgfeldt:
Håber der kan komme nogle kloge SEO gutter/inder og fortælle til en dør, hvordan SEO skulle give overskud på sigt. 

Nogle generelle råd kunne være at:

  • Vælge sit SEO firma med omhu, og undgå at vælge No Cure No Pay SEO som automatreaktion - læs mere om hvorfor her
  • Sørge for at afdække din risikoprofil med din leverandør
  • Starte blødt ud og lad dit SEO-firma gå efter de lavest hængende frugter først - så kan du altid skalere op, når du kan måle dig frem til at SEO giver penge i kassen
Er budgettet ikke større end at du lægger op til, kunne det være værd at læse op på lidt SEO selv, for derved at lave noget af det mere basale arbejde. Så kan du bruge dit budget på at få kontrolleret af en ekspert, at du har gjort tingene rigtigt, få tips til det videre arbejde samt konkret hjælp til de SEO-elementer som du ikke selv er stærke indenfor - eksempelvis indholdsproduktion eller linkbuilding.
Pøj-pøj!
- Emil
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jeg burde have set det: Profilen markedsfører sig med at skrive danske tekster, men personen bag skriver yderst dårligt, har forkert grammatik og stavefejl både i indlæg og på sin profil.

Jeg skylder at sige, at jeg har været for sjusket til at læse, hvad den anonyme person bag "SEO Tyskland" skriver i sin profil. Hun (?) skriver faktisk, at det er tyske tekster, hun leverer. Det havde jeg overset, og det beklager jeg.

Resten - ja det taler vist for sig selv.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den at SEO er et vidt begreb der rækker over mange forskellige del-områder, om man vil.

Der er utroligt mange tilgange til SEO, og i sidste ende findes der intet facit på hvad der er den bedste fremgangsmåde, da SEO ikke er en eksakt videnskab.

En ting du dog med fordel kan fokusere på er struktureringen af dit indhold på siden.

Her er en udmærket artikel der giver nogle gode pointers til hvordan du kan opnå en "optimalt" optimeret side:

http://moz.com/learn/seo/on-page-factors

Et andet godt råd er at man ikke bør kaste sig ud i SEO-optimering, medmindre man sætter sig ordentligt ind i tingene og er villig til at gøre et grundigt stykke arbejde. God SEO tager tid, da det netop indenfor dette område er god kvalitet der tæller, frem for hurtige og "smarte" løsninger.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandheden er det er næsten umuligt at svare på før end du har prøvet. Det er derfor vigtigt at du sørger for at måle resultaterne, så du kan afgøre om det giver resultater for dig.

Jeg vil dog sige at hvis du slet ikke har beskæftiget dig med SEO er det muligt at der er nogle "lavthængende frugter", som du kan høste relativt billigt. Det kan være ting som duplicate content, manglende title tags mv. Der kan det måske være noget at hente ved at lade der arbejder med SEO bruge et par timer på at gå siden igennem og komme med input.

Skal du der imod i gang med tungere ting som at opbygge links til din side kan det straks være en tungere opgave.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)