Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i gang med min første virksomhed og har lidt problemer med import regler.

Jeg har læst lidt om diverse regler og priser, men jeg ved stadig ikke hvordan det præcis fungerer.

Hele mit varelager er vare fra kina ( i alt 6 forskellige produkter ) - prisen for varelageret er ca. 6000 kr. uden transportomkostninger.

Hvad vil den endelige pris så være, med hensyn til den danske told og moms. Og hvilke andre omkostninger er der? 

Grunden til jeg overhoved spørg om dette, er fordi jeg gerne vil vide om det overhoved kan betale sig for mig.

Håber i kan svare på mine spørgsmål. 

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms: Du har fradrag og betaler derfor ikke, når du importerer fra 3. lande. Du skal blot huske at angive det.

Told: Afhænger af produktet.

Fragt: Spørg sælger. 

Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det så sige, at hvis mit fulde beløb eksempelvis er 100 kr og jeg skal betale 5% i told for produktet. så er det  5 kr. jeg skal betale i told?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - du skal blot være importregistreret inden du køber noget som helst fra uden for eu til videresalg som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html og moms er ikke en omkostning men skal bogføres og anmeldes til moms som import moms som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Og så skal du naturligvis passe på kopivarer som der kan være en del af i Kina og passe på at CE mærkning og lignende er ægte gældende. 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg forstår det meget bedre nu, tak for jeres svar!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Fra  ValQyrie Sports Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at læse John's posts og blogs igennem er en god ide, har ihvertfald reddet mig et par gange. :p
Ellers er det som skrevet i tidligere indlæg.

MVH
Sebastian 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)