Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af enkeltmandsvirksomhed regnskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min kæreste og jeg vil gerne starte en lille virksomhed med os to ansatte :-) Vi har set lidt på hvordan vi skal registrere det, men er lidt i tvivl om hvad der er det smarteste. Det er indenfor rengøringsbranchen. På wikipedia står der følgende om enkeltmandsfirmaer:

"Enkeltmandsvirksomheden skal have et bogholderi, som i overensstemmelse med bogføringsloven og der stilles krav om indsendelse af et regnskab suppleret med eventuelle yderligere oplysninger i forbindelse med selvangivelsen."

Spørgsmålet lyder så på at man skal indsende regnskab med oplysninger i forbindelse med selvangivelsen. Hvordan laver man det regnskab. Opretter et avanceret excel ark, eller er der et godt program man bruger til det? Hvor detaljeret skal det være? Lad os sige man gjorde rent ved 3 forskellige firmaer på én dag. Skal man så skrive timeantal ned løbende, hvilke dage man arbejdedede der etc..? Går også udfra at alt hvad man køber af rengøringsmidler skal man gemme kviteringer på osv?

Med Venlig Hilsen
Mads 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg har både et ApS og et enkeltmandsfirma (indtil videre).

Regnskab skal indsendes for ApS, men ikke for enkeltmandsfirmaet. Skal dog være tilgængelig ved evt. anmodning om gennemgang fra eks. Skat.

Du skal udfylde den udvidede selvangivelse.

Få evt. lavet dagsedler til medarbejderne. Eller køb istarten fortrykte. Hold styr på dokumentationen, Få alt på skrift.

Regnskabsprogra kan jeg anbefale Sigma. Det bruger jeg selv til alt mit. Simpelt og nemt at rette eller lave nye konti. Dette er gratis.

Alle kvitteringer, fakturaer mv. der er registreret i regnskabet SKAL gennem i 5 år.

MVH

Johnny

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Pythinrap. Er det et krav at man har et APS selskab? Jeg har nemlig desværre ikke 80.000 kr kontakt til det lige nu :-/ Eller der er vel nogle fordele ved det? Så det vil sige at hvis jeg opretter et enkeltmandsfirma, så skal der ikke sendes regnskaber til skat, men man udfylder en udvidet selvangivelse?

Er der et maksimum hvor mange mennesker der må arbejde i en enkeltmandsvirksomhed

har du evt et link til programmet Sigma? Synes de links jeg har trykket på henviser til en side som ikke eksisterer

Som sagt så mange tak for svaret.

Med Venlig Hilsen
Mads 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg tillader mig lige hurtigt at svare på spørgsmålene:

Krav om ApS Nej. Der er fordele og ulemper ved både et ApS og en enkeltmandsvirksomhed. Afhængig af, hvad I laver, og hvad I har planer om, er den ene eller den anden bedre. I kan altid gå fra en enkeltmandsvirksomhed til et ApS, skulle det være. 

Maksimum ansatte i en enkeltmandsvirksomhed: Nej. Der kan bare kun være én ejer.

Regnskabsprogram: Der findes efterhånden et par stykker. Amino har lavet Dinero, e-conomic er den store spiller og jeg er selv rigtigt glad for Billy's Billing. Tag en gratis prøveperiode her og der og se, hvad der passer dig bedst. :-)

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det fyldestgørende svar også, det kan jeg helt sikkert bruge til noget. Jeg har fået svar på mine spørgsmål :-)

God søndag

Med Venlig Hilsen

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får alligevel lidt mere.

Du skal føre regnskab og gemme alle bilag 5 år - regnskabet skal ikke indsendes men opbevares sikkert så skat til en hver tid kan bede om at få det ved en kontrol. Her lidt simpelt forklaret om REGNSKAB I ENKELTMANDSVIRKSOMHED  

Du skal du udfylde udvidet selvangivelse som du beder skat om eller automatisk får, det afhænger af hvornår på året du stifter, men bed om en og forskudsregistrer evt det du venter at tjene

Du skal ikke føre regnskab med dine egne timer men som skrevet, med alle udgifter og indtægter. 

Hvis du venter at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr skal du på forhånd MOMSREGISTRERES SOM I LINK 

Du må ansætte så mange du vil, og skal så bare sætte kryds i "arbejdsgiver" når du registrerer dig hos selskabsstyrelsen. Læs om at STIFTE VIRKSOMHED med links til virk. og de steder du skal registrere - det er ikke vanskeligt. Alle ansatte skal du indberette løn for til skat - for dig selv er der ikke noget der hedder løn, du har bare hele overskuddet (eller underskuddet)

Der kan godt være mere end 1 ejer af personlig virksomhed, men så skal den registreres som I/S - men som du beskriver det, er det fint med kun dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Mange mange tak for det meget uddybende svar. Der er rigtig mange gode ting jeg kan bruge i denne tråd.

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. overvej om pengene til en revisor ikke er lagt godt ud, så er du sikker på der ikke er lavet nogen fejl og du dermed ikke risikere at stå med en efterregning hvis Skat vil gå det hele Igennem.

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy S.:
Evt. overvej om pengene til en revisor ikke er lagt godt ud, så er du sikker på der ikke er lavet nogen fejl og du dermed ikke risikere at stå med en efterregning hvis Skat vil gå det hele Igennem.
helt enig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)