Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mænds netværk om magt, kvinders om selvtillid

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 Netværk bringer folk tættere på hinanden, hvilket har både positive og negative konsekvenser. Både gode og dårlige nyheder spredes utroligt hurtigt, fx ”mænds netværk om magt, kvinders om selvtillid”.

Selvom det 21. århundredes teknologi er meget kompleks, giver det ikke folk den nødvendige viden og intelligens, for vi er mere interesserede i os selv.

Her er en interessant sætning: Den endelige viden og intelligens. For mig betyder det, at man bliver forbundet med en universel visdom, som på samme tid er både evig og foranderlig. Alle store filosoffer og forskere brugte denne viden: Buddha, Jesus, Confucius, Lao Tzu, Leonardo da Vinci, Thomas Alva Edison og Albert Einstein. Disse mennesker havde ikke taget en MBA, og de havde ikke fået deres viden fra universitetet. Men de var på trods af dette i stand til at overgå dem selv og skabe en forbindelse til de naturlove, der skaber vores liv på Jorden. At man ikke havde internet for få hundrede år siden, betyder ikke, at der ikke var nogen, der var klar over, at vi en dag ville være i stand til - ved hjælp af teknologien - at skabe forbindelse til og kommunikere med hinanden. Tiden dengang pegede fremad mod os, ligesom vores tid peger bagud mod dem og nogle hundrede år fremad også. Der skabes en dimension der, hvor fortid, nutid og fremtid forenes. Erfaringen fra denne dimension kan ikke læres på universitetet, den kan ikke erhverves med magt eller købes, for man skal fortjene kundskaben til denne dimension! Jeg er af den mening at alle, der kan overgå sig selv, kan skabe en dimension, som skaber en mulighed for udvikling for personen selv og dennes miljø.

Da jeg var manager, skrev jeg en dag følgende på tavlen: “En managers opgave er, at skabe et firma med et varmt og stærkt hjerte og at se tingene som de i virkeligheden ser ud”. Efter at have læst det sagde en af mine kolleger: “Det var da en overvældende sætning”, for han vidste ikke at det var mig, der havde skrevet den. Desværre er vi ikke vant til arbejdspladser med naturligt gode forhold og medmenneskelighed. Der var en artikel i 24 timer med overskriften: ”Forvent ikke blomster på første arbejdsdag.” Ifølge teksten glemmer mange arbejdsgivere at give den nye medarbejder helt basale ting den første dag; De bliver måske ikke introduceret til deres nye kolleger, der er ikke noget sted de kan sidde, eller de har endnu ikke fået en mailadresse.

Hvis vi ønsker at forstå det mest basale omkring individuel og social udvikling, så skal vi starte med at se på selvrealiseringen. "Mænds netværk handler om magt, kvinders om selvtillid."

Jeg husker tilbage på mine bedsteforældre med kærlighed og taknemmelighed. De var simple mennesker, fulde af kærlighed og klar, simpel intelligens. Min bedstefar var krigsfange i Rusland under 2. Verdenskrig. Da han kom tilbage fra fængslet, giftede han sig med min farmor, som havde 3 børn, hvis rigtige far havde forladt dem. Han tog del i genopbygningen af Ungarn efter 2. Verdenskrig. Han var en simpel mand, der arbejdede med landbrug sammen med min farmor. De havde deres eget hus med dyr. De stod op om morgenen, og de var tæt på naturen; De vidste, at hvis ikke de passede dyrene og jorden, så var der intet at spise. De tilhørte en generation, som ikke spekulerede og gjorde tingene mere komplekse end højst nødvendigt med paradoksale sandheder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Scandinavian-Oriental Commerce Group Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er formålet med dit indlæg ? Det virker mest som en rodebutik af filosofi, historie og personlige og arbejdsmæssige anekdoter ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Lyng:
Det virker mest som en rodebutik af filosofi, historie og personlige og arbejdsmæssige anekdoter ?

Det er op til dig hvad du kan se i dette opslag (”rodebutik af filosofi, historie og personlige og arbejdsmæssige anekdoter”).

1. "Mænds netværk handler om magt, kvinders om selvtillid."
2. Selvom det 21. århundredes teknologi er meget kompleks, giver det ikke folk den nødvendige viden og intelligens, for vi er mere interesserede i os selv.
3.” Den endelige viden og intelligens."
4.  “En managers opgave er, at skabe et firma med et varmt og stærkt hjerte og at se tingene som de i virkeligheden ser ud”.
     (Mænds netværk handler om magt / ??)
5. ”Hvis vi ønsker at forstå det mest basale omkring individuel og social udvikling, så skal vi starte med at se på selvrealiseringen.”
6. ”De tilhørte en generation, som ikke spekulerede og gjorde tingene mere komplekse.”

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)