Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlag for udbud af markedsanalyser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver i dag en virksomhed med internet paneler hvor brugerene besvarer spørgeskemaer mod betaling. Dette gøres i samarbejde med et andet firma, der håndterer salget af undersøgelser, mens mit fokus er på indsamling af paneldeltagere.

Jeg kunne godt tænke mig at begynde at udbyde undersøgelser selv også - måske særligt henvendt til iværksættere og mindre virksomheder. Min tanke er at fokusere på mindre undersøgelser med 50-1000 besvarelser, hvilket kan holde prisen lavere, men stadig give et ganske fornuftigt grundlag for det indledende analysearbejde.

Det bliver ikke store forkromede rapporter med avancerede analyse resultater og lange forklaringer, men i stedet down-to-earth og overskuelig gennemgang af de indsamlede data. Til gengæld er prisen i fokus - dog uden at gå på kompromis med selve kvaliteten i de indsamlede data.

Hvad tænker i? er der mon marked og interesse for en sådan løsning? Eller er der allerede så mange firmaer på markedet? Eller er det ikke noget de fleste nystartede ville bruge nogle tusinde kroner på alligevel (vi snakker måske 6-10.000,- for en undersøgelse med 5-700 besvarelser)?

Jeg værdsætter alle jeres tanker og input :)

Hilsen Jesper

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes godt der kan være plads til en mere i marked, for der mangler sådan en ydelse, for små og mellemstore firmaer. Min bekymring hvis jeg skulle købe en, er kvaliteten, da dem der svare bliver betalt for hver undersøgelse og så kunne nogle måske bare svare tilfældigt, for bare at tjene de penge.

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar - især fordi det  var positivt ;)

Der er indbygget forskellige "fælder" i systemet, som frasorterer de værste besvarelser og ikke giver dem penge for det. Det i sig selv gør at de fleste gør sig umage. Men det er rigtigt, at det er et problem, da den primære grund til at besvare skemaerne, er at tjene penge - og ikke at besvare skemaerne i sig selv.

Hilsen Jesper :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)