Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min certificering trækkes fra i skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop startet min første virksomhed op.

Jeg er ved at blive certificeret i at sælge et program inden for personlig udvikling. Et amerikansk program der kan få folk til at opnå de resultater de gerne vil opnå. Med denne certificering har jeg tilladelse til at sælge et program, samt at bidrage med konsulenttimer, til at understøtte klienten i programmet.

Uden denne certificering har virksomheden ingen eksistensgrundlag.

Mit spørgsmål er om jeg kan trække udgiften på XX.XXX$ til certificeringen fra i skat?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Godwill du køber og kan afskrives over 7 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er et vigtigt beløb ville jeg høre skat. KAH mener goodwill, og afskrivning som det - men omvendt kunne det måske også være uddannelse - ny uddannelse som så ikke var fradrag. Jeg synes jeg ved for lidt om hvad det er for en certificering du skal betale xx.xxx$ for til at sige noget endeligt, og jeg ville derfor høre en revisor først med rigtig god beskrivelse og høre denne om han/hun mener du skal høre skat direkte - beskrive det meget præcist - evt i bindende svar fra skat.

Det duer ikke at risikere at blive taget med bukserne nede og få forkastet noget som du måske er afhængigt af

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... certificering.

Jeg kan følge både John og kah, idet begge for den sags skyld kan have ret.

Vi mangler nogle grundlæggende oplysninger omkring kravene til certificeringen for et kunne give et fyldestgørende svar.

Eks., som John påpeger, kan certificeringen bestå i en udvidelse af kompetencerne og deraf en ikke fradragsberettiget omkostning.

Det er dog også muligt, at der er tale om en særlig gren af ens virksomhed, hvor en certificering indenfor eks. IT (Microsoft-certificering) eller for de nye bankrevisorer, hvor der skal opnås en certificering for at kunne påtage sig hvervet, hvor dette vil være klart fradragsberettiget.

@trådstarter - Du bør konsultere en revisor eller igen som John henviser til, så indhent et bindende svar fra SKAT, hvis der er tale om et væsentligt beløb.

Tonny

Tilmeldt 29. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg prøver lige at beskrive situationen bedre.

Gennem de sidste 12 år har jeg arbejdet med Logistik/IT i en normal løntager rolle. Jeg har fundet et nyt emne som jeg aldrig har beskæftiget mig med før, nemlig personlig udvikling og coaching. I USA findes et komplet program, som jeg kan blive certificeret i. Med denne certificering får jeg lov til at sælge/coache programmet på deres vegne. Lidt som en franchise kontrakt, hvor certificeringen og undervisningsforløbet på 13 mdr. er kravet for at jeg må bruge deres navn. Jeg vil starte op virksomheden op i min fritid, og på sigt opsige mit nuværende job og arbejde fuld tid som selvstændig.

Certificeringen koster ca. 100.000 kr. Penge som jeg har sparet op, så det er ikke kritisk for mig. Jeg starter op uanset om jeg kan trække beløbet fra eller ej. Essensen er at jeg ikke kan starte denne virksomhed op uden den certificering. Der er altså ikke tale om udvidelse af kompetence, men en grundsten for overhovedet at komme i gang.

Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det er mange penge synes jeg stadgit den læner sig op af rådet om bindende svar fra skat. Jeg er med på, at det er helt nødvendigt for at du kan starte det du vil, men som du også skriver, så KAN det være ny uddannelse som ikke giver fradrag (en alm mand kan ikke trække elektriker uddannelse fra for at starte som elektriker f.eks. ) Om det overhovedet kan sammenlignes er jo tvivlsomt, men giver dig en ide

Det ville være tosset at miste det fradrag hvis du rent faktisk kan få det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)