Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er her en "Engel", som vil udlåne kr. 10.000,-

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du ikke et varelager du kan sælge ud af - enten stærkt nedsat som vareparti eller enkeltvis ?

Det kunne også være du have andre værdier der kunne omsættes.

 

Det er desværre pænt naivt at tro du får 8 x 10.000,- herinde.

 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

eller måske sælge en andel i din shop

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Kære Dreams Come True

Det virker mest af alt til at du er på vej til at grave dig selv et meget dybt hul. At låne 80000 kr. i desperation, kommer der meget sjældent noget godt ud af.

Sandsynligheden for at du vil begå store og dyre fejl i fremtiden, er så sikker som amen i kirken. Tro mig, jeg taler af bitre erfaring.

Åben dit sind for en løsning der ikke kræver de 80000 kr., for det er helt sikkert at du ikke finder dem her på Amino. Måske er det bedre at lukke/sælge inden hullet bliver for dybt?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej

Du bliver altså nødt til at finde en ordning med dem du i forvejen skylder penge, inden du låner flere penge!

Det nytter jo ikke noget at bede om 10.000 kr. når du skal betale mindst 25.000 kr den 1.04 og så yderligere har regninger for 55.000 kr. oven i de 300.000 kr. du allerede skylder banken jf dine tidligere indlæg.

Jeg tror gerne at du helst vil "have ro" til at drive din forretning uden rykkere m.v. - men det kommer aldrig til at ske. Som forretningsdrivende skal man kunne handle på omstændighederne, og istedet for at modtage rykkerbreve og lægge dem i bunken, så må du meddele dine kreditorer de faktiske omstændigheder og dit forslag til en frivillig ordning omkring betalingen.

Du forventer at kunne betale de 80.000 kr tilbage på 12 mdr. - og så har du faktisk løsningen lige foran dig. Hvis ikke dine kreditorer vil indgå en aftale med dig, så må du en tur omkring fogedretten og så få ordningen der.

Det er så muligt at der vil blive foretaget udlæg i dine værdier m.m. - men sådan er vilkårene.

Du skriver selv at du er desperat og at du er klar over at du har dummet dig, men det burde jo ikke føre til at du tror at du kan mødes med 3-8 personer som hver låner dig 10.000 kr indenfor nogle få dage. Det virker mere som at du med de 10.000 kr. forsøger at få nogen til at bide på krogen fordi du forventer at de så ikke vil være så kritiske, som hvis de skulle låne dig de 80.000 kr. som jo er det du står og mangler.

Din situation er faktisk ikke så usædvanlig, og de fleste i din situation tror også at det vil hjælpe med et lån, - det gør det bare ikke. Du må se i øjnene at du har brugt 380.000 kr uden at du så nu har et cashflow der kan lægge 25.000 kr. efter de  2 måneder du nu har brugt på at låne penge her på Amino.

Mit indlæg er venligt ment, men enten vokser du med opgaven og finder en løsning med dine kreditorer, eller også lukker du din webshop

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael :-)

Tak for svar.

Humøret er lidt højere i dag. Har indtil videre lånt kr. 20.000,-. Så nu er jeg nede på 60.000,-. Det er jo et skridt frem.

De 20.000,- skal der ikke betales renter af, jeg skal bare betale lidt, når der overskud til det. Men derfor er jeg jo selvsagt interesseret i, at få betalt tilbage hurtigst muligt. En super venlig og behagelig person, som selv har siddet i en stram situation for mange år siden.

Imorgen ringer jeg til banken igen, og presser på. Selvom jeg har prøvet. Så jeg kender næsten svaret. Men 20.000,- "lettere" i sindet er jeg blevet :-)

Michael Clausen:

Hej,

Burde selv havde lært at det er dumt atkaste med sten når man selv bor i et glashus ;)

Håber du finder en der kan hjælpe, ellers prøv atpresse banken lidt, eller optag et lån et eller andet sted hvis det kan lade sig gøre.

Håber du finder en løsning

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at du overhovedet kan tro, du bare lige sådan kan "låne" 80 K., herinde baseret på det du har skrevet i dit indlæg, fortæller en del om dig selv og dine evner for at lave forretninger. Medmindre du kun er > 18 år, vil jeg anbefale dig at søge arbejde i stedet for og dermed undgå at havne i lign. situationer.

Hvad hedder dit site?  

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan man ikke læse noget om hvad du skal bruge pengene til, men eftersom du har brændt nallerne på noget adwords kunne jeg forestille mig det var dine kreditorer penegen skulle gå til

Men som andre har skrevet, hullet bliver ikke mindre af du låner penge her og nu. De skal tilbage igen og tro mig det er sværere end man tror ( taler af erfaring )

Hvis jeg var dig ville jeg gå til kreditorene og ligge kortene på bordet og lave en aftale med dem, de er som regel de billigste at "låne" pengene ved. Og hvis du kommer med en fornuftig afdragsordning til dem er de fleste også villige til at sige ja

Mvh Lars

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, men det ligner et fabrikeret indlæg, der skal give anledning til debat.

Akkurat, som når der er agurketid i ugebladenes brevkasser.

Men det kan vel ikke passe? Tongue Tied  Eller kan det? Angry

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være verdens bedst formulerede nigeria brev :-)

Tror dog det er meget reelt.

Desværre tror jeg ikke rigtig på projektet. Har man smidt så mange penge på så kort tid, kunne det tyde på at det ikke er købmand man skal være. 

Jeg er udemærket klar over at andre også har dummet sig, jeg har også selv lavet fejl der kostede mange mange penge. Men intet i hendes indlæg tyder på at hun for alvor har forstået hvad der foregår.

Held og lykke - håber ikke det går alt for galt! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig synd for dig at du står i denne situation. Jeg håber du får hjælp af nogen, som kan få dig til at forstå hvorfor alle siger nej.

Du har brændt fingrene, og siger at du ikke er letsindig igen - men -  Lige nu sidder du og tigger os om at hjælpe dig til at være håbløst letsindig endnu en gang.

Det vil intet gavne. Hvis det lykkedes dig at snakke pengene fra folk herinde, ville du skylde 80k mere, og folk vil have hver 10k i klemme imellem 370 andre k som du skylder.

Hvis du er ny i faget, kunne du så ikke henvende dig til et iværksætterkursus ell. lign. Jeg mener - find en eller anden som kan hjælpe dig med at få et realistisk

syn på forretning/drømme/penge/dømmekraft - kort sagt: sund fornuft.

De bedste ønsker herfra.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)