Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregn frokost af medarbejderne i danløn?? (AKUT)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino,

Jeg sidder og skal til at indberette vores medarbejders løn i Danløn.

Det er sådan at vi betaler 350 Kr./Pr. medarbejder for kantineordningen, og det skal vores medarbejder selvfølgelig selv betale. Hvordan skal dettes bogføres?

Jeg ser selv to muligheder:

1) Jeg trækker 350 fra bruttolønnen før jeg bogfører i danløn , f.eks. deres timeløn el. provision
2) Jeg bogfører det i danløn

Spørgsmål:

1) Hvordan skal dette gøres? Jeg får den manuelle løn opgørelse til 173.155 for alle mine medarbejdere. 

2) Jeg har bogført det i Danløn som "fast fradrag" jf. deres anvisninger, men så står der når jeg skal til at bogføre at samlede lønudgifter /AM-indkomst er 194.769,41? Dette giver ikke mening i min verden eftersom jeg ser det som 350*11 ansatte skal trækkes fra de 173.155 eller er jeg helt ude i hampen?

Håber i kan svare mig! Lønne skal sendes ind senest kl 10:00 i morgen jo :- ) 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm....

Periodiske fradrag --> Virksomhed i sorte bjælke --> Vælg tekster periodiske fradrag og omdøb til frokostordning.

Herefter giver det fradrag efter skat

Tonny

Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vil det så betyde at jeg som virksomhed ikke bliver "trukket" de 350 kr/pr. medarbejder og rent faktisk sparer 350*11=3850 i den samlede nettoløn udbetaling? 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pughunter:

Men vil det så betyde at jeg som virksomhed ikke bliver "trukket" de 350 kr/pr. medarbejder og rent faktisk sparer 350*11=3850 i den samlede nettoløn udbetaling? 

Jep, meningen er jo netop, at medarbejderne betaler for frokosten for at undgå beskatningen heraf.

Dette vil være indkomst for virksomheden, som modpost til personaleomkostninger/frokost eller hvad du nu kalder det i din kontoplan.

Tonny

Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er også det som jeg har gjort, har bare fastsat de 350 kr/pr. medarbejder under faste fradrag, men hvordan kan det være den samlede a-skat opgørelse er så meget højere end hvad jeg selv har regnet ud? Er det fordi vi betaler ATP pr. medarbejder eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har valgt dit regnskabsprogram som det danløn skal arbejde med, så bør du kunne vælge lønafregning og bogføring og så ser du præcis hvad der skal bogføres i nettoløn, am bidrag, a skat, medarbejder atp og firma atp - så der bør du kunne afstemme med det du forventede - atp bør ikke vises inde i a skat

Jeg går ud fra du har valgt hovedkort for medarbejderne så deres fradrag er med   ellers vent på Tonny som jo er med her og kan det stads 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Pughunter:

Okay, det er også det som jeg har gjort, har bare fastsat de 350 kr/pr. medarbejder under faste fradrag, men hvordan kan det være den samlede a-skat opgørelse er så meget højere end hvad jeg selv har regnet ud? Er det fordi vi betaler ATP pr. medarbejder eller hvordan?

Frokostordningen påvirker ikke skatteberegningen.

ATP fratrækkes pr. medarbejder med denne andel, hvor virksomheden betaler det dobbelte.

ATP fratrækkes for medarbejderandelen inden skatteberegning, iøvrigt det samme med en pensionsordning.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)