Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort Gebyr

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er igang med at lægge det sidste hånd på mit årsregnskab (bruger selvfølgelig Dinero) . Men jeg er lidt i tvivl om at de Dankortgebyr som eg betaler igennem Paypal samt Ewire hver gang en kunde laver et køb er moms fradragspligtige? 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hm - normalt er gebyrer jo ikke med moms - så det kan jeg da ikke tro - Kommer gebyret med en afregning der på nogen måde viser dansk moms? Jeg synes også det er lidt underligt med et dankortgebyr - kunne bedre forså evt visagebyr eller konto gebyr i det hele taget, men som sagt, gebyr er normalt momsfrie og det er kontoen i dinero også - f.eks porto og gebyrer er uden moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er tale om et gebyr for alle korttyper ikke kun spefikt Dankortet. Men jeg har også bogført dem som ikke momsfradragspligtige hidtil. Jeg ville dog bare forsikre mig. 

Et sidespørgsmål til alle der følger med i tråden. Hvordan bogfører man google adwords banner annoncer? De fakturarer jo fra Irland og der står ikke moms på. Men hver gange jeg vælger konto for Banner annoncer så siger den at der er moms på.

Noget hjælp hertil? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fra Irland og dermed EU så er det en ydelse fra EU og så er det konto for ydelseskøb EU du skal ha dem ind på. Den bogfører så IMPORTMOMS  ydelseskøb EU korrekt som du vil kunne se i din momsangivelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for din tid og dit svar. Jeg er inde på Dinero igen og jeg kan ikke finde en enkeltstående konto som hedder importmoms når jeg opretter fakturaen. I stedet kan  jeg sætte dem i 

1. EU-erhvervelser Ydelser (rubrik A -ydelser) 

2. EU-erhvervelser varer(rubrik A -ydelser) 

Kan jeg anvende nogle af disse kontoer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da - det synes jeg også jeg skrev - EU erhvervelser ydelser (som så håndterer importmomsen korrekt - linket til importmoms var bare for at du selv hvis du ville - kunne forstå hvad importmoms dog er) men ja - nr 1 er kontoen du bare skal bruge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)