Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel/befordring/selvangivelse HJÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et enkeltmandsfirma, er freelance makeup artist.

Nu skal jeg til at lave selvangivelse, hvor skriver jeg antal kørte km ind, så jeg kan opnå højere fradrag på kørsel?

Jeg har jobs forskellige steder i landet, dvs "arbejdsgiveren" er aldrig den samme. Jeg er repræsenteret af et bureau, dog uden kontrakt…skal jeg skrive dem på som arbejdsgiver/selve kunden eller???

Håber i kan hjælpe med noget god vejledning : )

Mvh Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er virksomhed og sender faktura og får den betalt uden arbejdsgiver indberetning - og det er korrekt - så skal du jo føre regnskab over udgifter og indtægter og få dit resultat. Du fører så køre bog med præcise datoer og km og formål per tur og ud fra det før du et fradrag¨

Det får du glæde af, ved at du reducerer dit overskud i virksomheden med værdien af kørslen når du laver den påkrævede regulering fra driftsresultat til skatteresultat, så det på den måde bliver personligt fradrag

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Hvis du ender med et minus skal du regne med at skat kan stille spørgsmål til om det var hobby virksomhed

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret : )

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Louise,

som virksomhedsejer skal du jo udarbejde et regnskab og indberette en udvidet selvangivelse, så der er meget mere end kørsel, som du skal have styr på.

Har du det?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)