Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privat udlæg på Amazon.co.uk Marketplace

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave de første bogføringer i en nystartet virksomhed, og har læst en masse herinde, men vil blot lige være sikker på at jeg gør det korrekt i forhold til min situation.

Jeg har købt noget fotoudstyr på Amazon.co.uk Marketplace som privatperson, mens jeg ventede på at få mit CVR nummer. Jeg har fået fakturaer på det hele. Nogle har 19% moms, andre har 20% moms og en enkelt har ikke angivet nogen moms på fakturaen.

Men uanset hvad, så kan jeg (så vidt jeg har læst mig til) ikke trække denne moms fra, da det er købt som privatperson i udlandet.

Jeg skal derfor indføre det i regnskabet på en konto som ikke regner moms. I Dinero kan jeg i denne tråd, se at jeg skal oprette en ny konto og kalde den "Småanskaffelser (uden moms)" og indføre det hele på denne konto og modregne på mellemregningen, så jeg senere kan trække beløbet skattefrit ud igen.

En enkelt af tingene er dog købt direkte af Amazon. De angiver et CVR nummer på deres faktura (DK12263864), som jeg dog ikke kan finde på cvr.dk hverken med eller uden DK foran. Vil jeg kunne trække denne moms fra?

Er det korrekt forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil aldrig kunne fratrække nogen som helst udenlandsk moms i dansk moms på nogen som helst måde. Du kan undgår udenlandsk moms fra de fleste ved at de kender DIT CVR

Du skal angive importmoms for det hele som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html som = 25% af hele summen lægges på importmoms varer og hvis det er til rent firma 25% i købsmoms

Hvis du har kamera hjemme og kan bruge det privat så SKAL du dele købsmomsen op i forhold til forventet privatbrug og firmabrug og det er noget af det skat har fokus på da kamera og lignende ofte bruges delt og det kan gi bøvl. Du kan se om delt moms her men jeg tror du skal ha lidt hjælp til den bogføring - men se hvad du forstår eller ikke: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar!

Skal jeg også bogføre som importmoms på den faktura, hvor jeg har købt direkte fra Amazon.co.uk, som har et dansk CVR nummer?

Hilsen Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Worsøe:
Skal jeg også bogføre som importmoms på den faktura, hvor jeg har købt direkte fra Amazon.co.uk, som har et dansk CVR nummer?
i så fald skal dansk moms fremgå af fakturaen til dig og behandles som dansk moms, idet de så er momsregistrerede i dk hvad man skal ved en vis høj omsætning, så du skal kunne se at momsen passer med dansk moms og behandle den som sådan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)