Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring mod B2B? + spørgeskema

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

I forbindelse med min uddannelse som markedsføringsøkonom, har jeg udfærdiget et spørgeskema, som jeg ønsker besvarelse på :)

Link til spørgeskema:

https://docs.google.com/forms/d/1T8nCAgh6_i0kgdfWZdJxX5k-R_B-_foRFFOsAH3nBXY/viewform

Jeg håber i har 5 minutter til at svare på mit spørgeskema, jeg vil være jer evigt taknemmelig!

For at starte en debat, vil jeg gerne høre om hvor i mener at det er muligt at ramme B2B markedet med markedsføring? Selv synes jeg det er svært, da købsprocessen er mere forviklet, end købsprocessen på B2C markedet. Så hvordan rammer man de rigtige personer på B2B markedet?

Mvh

Mathias

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
For at starte en debat, vil jeg gerne høre om hvor i mener at det er muligt at ramme B2B markedet med markedsføring? Selv synes jeg det er svært, da købsprocessen er mere forviklet, end købsprocessen på B2C markedet. Så hvordan rammer man de rigtige personer på B2B markedet?

Ingen der har nogle gode råd eller erfaringer?

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man markedføre sig på B2B markedet, der er ikke en eneste virksomhed, GO, NGO eller gruppe der ikke kan markedsføre sig. Selv individer markedsfører sig igennem personlig branding

Du er nok nød til at stille mere specifikke spørgsmål hvis du ønsker gode svar :)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Guldbrandsen:
Selvfølgelig kan man markedføre sig på B2B markedet, der er ikke en eneste virksomhed, GO, NGO eller gruppe der ikke kan markedsføre sig. Selv individer markedsfører sig igennem personlig branding. 

Jeg siger heller ikke at man ikke kan, jeg synes bare at det er svært at finde de rigtige medier :)

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget der hedder "de rigtige medier" det kommer helt an på hvilken type virksomhed du er og hvilken strategi du bruger? 

Eksempler: 

Redbull er en B2B virksomhed, og de markedsføre sig igennem en forbruger domineret kanal (youtube/tv), da de bruger en pull strategi, da hvis de skaber efterspørgelse hos forbrugerne så tvinger de virksomhederne til at indføre dem i butikkerne.

Mærsk er også en B2B virksomhed, og de markedsføre sig mere "traditionelt" og fokusere på tillidsbyggende processer, igennem network og licitationer

Så hvis du skal have nogen gode svar, så er du nød til at være lidt mere specifik :)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle virksomheder er jo B2B? :)

Det jeg efterspørger er hvordan man markedsfører sig på B2B markedet (Business 2 Business).

Det jeg gerne vil markedsføre er et webbureau, der kører med et closed source CMS system.

Mvh

Mathias

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke flere der har lyst til at dele deres erfaringer og råd?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ikke flere der har input eller erfaringer de vil dele???

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vidst ikke megen hjælp at hente her ang. dette emne?

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen, 

Jamen som jeg sagde før at er du nød til at revurdere det du spørger om. Der er ikke nogen der kan svare på de spørgsmål du spørg om, da de simpelhen er for brede. 

Mit råd til dig vil være at droppe denne tråd, og lave en ny som er meget meget mere specifik, og med fokuseret spørgsmål. 

Forestil dig at du var på et mad forum, og du spurgte "Hvordan laver man mad?". Jamen hvordan skal man svare på det? Hvor skal man starte? Ved at fortælle hvad en køkken-ske er? Eller? 

Istedet ville du jo gå ind og sige "Hvordan laver jeg en ægte italiensk lasagne?" eller "Hvordan laver jeg en sikkerfri chokolade kage?"

Se det er specifike spørgsmål som er nemme at svare på, og hvor man som læser har noget at svare ud fra. 

Så lav en ny tråd, med et nyt spørgeskema, med specifikke spørgsmål i en specifik kontekst/branche, så skal jeg og nok også flere herinde svare på dine spørgsmål og dit spørgeskema. 

Held og lykke med opgaven :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)