Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa Summarum: "Momsafregningsdato overskredet" men moms er indberettet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg opdagede i dag, at Overblik i Summa Summarum under Moms viser beskreden "Momsafregningsdato overskredet!". Afregningsperiode står til 1-1- til 31-03-2014, næste afregning: 10-02-2014.

Det forstår jeg ikke. Jeg har lavet en momsafregning tilbage i starten af året i forbindelse med at jeg lavede årsafslutning. Hvis jeg går ind i Skat TastSelv, og vælger Moms > Tidligere indberetninger, så står der også en indberetning for perioden 01-10-2013 til 31-12-2013. Så alt skulle vel være OK?

Hvad betyder så fejlen i Summa? Og hvad bør jeg foretage mig for at fjerne den? 

Er det noget der vil gå i sig selv igen når jeg næste gang skal opdatere momskonti i forbindelse med afslutning af næste momsperiode?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ved årsskifte i summa sker der automatisk det at momsen i princip nulstilles og overføres til momsafregingskontoen. Når du så betaler den i 2014 så betaler du debet momsafregning som går i 0 (på når noget øreafrunding) og kredit bank - og så burde den fejl ikke fremkomme, hvis du har afsluttet år 2013?

Jeg ved ikke om den kan komme af, at du ikke tidligere har haft nulstillet moms hvert kvartal når du indberettede. det skal man og summa har funktion til denne nulstilling. Du kan læse om selve problemet nulstilling af moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/momsangivelse-og-0-stilling-af-momskonti.html Har de ikke været nulstillet, kan jeg forestille mig at programmet jo nu ser uafregnet moms stadigt.

Normalt, hvis du har haft revisor eller bogholder på, ville denne ha givet dig en efterpostering - Evt tal med regnskabsskolen som kan hjælpe for en rimelig pris og kan alt om moms nulstilling (også i summa)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har afsluttet 2013 regnskabet. Det var sådan jeg oprettede 2014-regnskabet :)

Momskonti burde også være nulstillet korrekt, når jeg bruger den knap på Overblik-sektionen, hver kvartal, ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

moms nulstilles i menu - som jeg husker det samme som momsafregning ligger i og skal nu stilles hvert kvartal. Så opretter den en kasseklade man bare bogfører. Har du ikke gjort det tror jeg det er årsagen

Som nævnt kan regnskabsskolen for sikkert små penge rette til hvis du taler med dem og sender dem en sikkerhedskopi - søg regnskabskolen/anette sand

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

nulstil moms ligger i funktioner - opdater momskonti - som så generer denne kassekladde der bare skal bogføres og det skal gøres hvert kvartal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jamen den der Opdater Momskonti som findes under Funktioner er vel den samme funktion som findes under Overblik, ikke sandt?

Dén har jeg trykket på hvert kvartal. Så vidt jeg husker, foreslår den også at nulstille moms. 

Når jeg starer Summa nu (jeg har ikke ændret noget siden sidst, men der er jo gået noget kalendertid), så skriver den ikke længere Momsafregningsdato overskredet, men i stedet "Dine momskonti er ikke opdateret".

Vil det sige, at jeg nu blot skal trykke Opdater Momskonti og så løser det sig?

Mvh

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil tro det er samme opdater - men forstår ikke den med dine momskonti ikke er opdateret for det tyder på der ikke har været nulstillet korrekt helt enkelt. Ved at kontakte regnskabsskolen og sende dem en sikkerhedskopi får du til en god pris løst det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)