Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rookie søger køb-af-hjemmeside-navn-hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg har længe gået med min egen lille drengedrøm om at starte min egen virksomhed og udvikle mit eget produkt.

Nu har jeg så fået en idé. En idé, der kom til mig som lyn fra en klar himmel og en idé, jeg har fået fantastisk feedback på. Dette er en idé jeg virkelig brænder for og er noget jeg virkelig gerne vil arbejde videre med.

Jeg har forsøgt at spørge mig til råds ved de få familiemedlemmer og venner, der kender en smule til dette, men synes ikke at have fået det svar jeg søgte, derfor prøver jeg nu her. Jeg er fuldstændig på bar bund ang. køb af navnet til hjemmesiden, så jeg håber, der er andre, der har været igennem det samme.

Navnet på idéen er jeg nået frem til, og jeg mener derfor også at have fundet navnet på min kommende hjemmeside - og på one.com & dandomain.dk, ser dette 'domæne' ud til at være ledigt, men hvad skal jeg så nu? Hvad er den basale forskel på et domæne med webhotel og et domæne uden webhotel? Hvad er et webhotel overhovedet? Og er 5GB plads nok til en hjemmeside, der forhåbentligt kommer til at rumme rigtig mange ting? Og hvilken side anbefaler I, at jeg køber det fra?

Først og fremmest vil jeg bare gerne sikre mig, at navnet på hjemmesiden ikke bliver købt alt imens jeg sidder med hovedet i forretningsplanen, selve arbejdet med hjemmesiden vil ske, når alt baggrundsarbejdet er lavet.

.... Og findes der et sted, en hjemmeside, et program, hvor man kan finde en guide til at lave sin egen hjemmeside?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Jesper

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er et godt sted at starte, jeg har lavet min hjemmeside i wordpress :)

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas:
Wordpress er et godt sted at starte, jeg har lavet min hjemmeside i wordpress :)


Tak for det Nicklas. Jeg tror også jeg nåede frem til Wordpress via dandomain, men så blev jeg spurgt til hvilket open spurce program jeg ønskede at benytte?
Hvad benytter du dig af? :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Se at få bestilt domænnavnet med det samme, så det ikke smutter.

De fleste "registranter" kan tilbyde et 1-sides "parkerings-website".
- mens du udvikler ideen og websitet.

Hvis ikke du ved hvad et web-hotel er, skal du nok ikke starte med, at
forsøge at lave websitet selv. Det bliver amatøragtigt og hackervenligt!
- håber ikke du bliver stødt.. 

Heller ikke selvom der findes gratis OpenSource systemer som lover,
at det er så let at enhver, uanset udviklingserfaring, kan finde ud det.
- det passer ikke.

Hvis du løftede LIDT af sløret, her, var der måske nogen, der kunne
komme med et bud på en løsning..

Er det ét genialt produkt/opfindelse eller bare en branche du vil ind i ?

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Anker Carlsen:

Se at få bestilt domænnavnet med det samme, så det ikke smutter.

De fleste "registranter" kan tilbyde et 1-sides "parkerings-website".
- mens du udvikler ideen og websitet.

Hvis ikke du ved hvad et web-hotel er, skal du nok ikke starte med, at
forsøge at lave websitet selv. Det bliver amatøragtigt og hackervenligt!
- håber ikke du bliver stødt.. 

Heller ikke selvom der findes gratis OpenSource systemer som lover,
at det er så let at enhver, uanset udviklingserfaring, kan finde ud det.
- det passer ikke.

Hvis du løftede LIDT af sløret, her, var der måske nogen, der kunne
komme med et bud på en løsning..

Er det ét genialt produkt/opfindelse eller bare en branche du vil ind i ?



Tak for dit svar Thomas! Det var egentlig også sådan jeg havde forestillet mig det, jeg går ud fra, at hvis det koster 50,- i årsafgift og 80,- i oprettelse er det blot en parkerings-website som du omtaler?
Jeg bliver bestemt ikke stødt, godt du siger det, for min begrænsning er uden tvivl, at jeg ingen erfaring har med at lave hjemmesider, og jeg vil ikke gå på kompromis med designet eller andet for den sags skyld.
Lige pt. er det meget begrænset, hvor meget jeg kan fortælle, men det er en løsning, der kan gøre hverdagen mere overskuelig for private og erhvervsdrivende, hvor det hele bliver samlet online.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

jsoerensen:
Og er 5GB plads nok til en hjemmeside, der forhåbentligt kommer til at rumme rigtig mange ting?

Om det er nok, kommer også an på, hvilke "ting" der er tale om. Fx. fylder videoer mere end ren tekst. 

jsoerensen:
Og findes der et sted, en hjemmeside, et program, hvor man kan finde en guide til at lave sin egen hjemmeside?

Hvis det er en blog eller lignende, kan du måske klare dig med et CMS fx Wordpress, men hvis der er tale om en webshop, vil jeg anbefale dig at få en, som har forstand på det til at lave webshoppen.

Håber du kunne bruge det til noget.

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren M. Nielsen:

Hej Jesper

jsoerensen:
Og er 5GB plads nok til en hjemmeside, der forhåbentligt kommer til at rumme rigtig mange ting?

Om det er nok, kommer også an på, hvilke "ting" der er tale om. Fx. fylder videoer mere end ren tekst. 

jsoerensen:
Og findes der et sted, en hjemmeside, et program, hvor man kan finde en guide til at lave sin egen hjemmeside?

Hvis det er en blog eller lignende, kan du måske klare dig med et CMS fx Wordpress, men hvis der er tale om en webshop, vil jeg anbefale dig at få en, som har forstand på det til at lave webshoppen.

Håber du kunne bruge det til noget.

Med Venlig Hilsen

Søren Mathias Nielsen

Hej Søren, tak for dit svar. Konklusionen er helt sikkert at få en til at hjælpe mig med det, da det er lidt mere end bare en blog og en simpel webshop.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jsoerensen:
Navnet på idéen er jeg nået frem til, og jeg mener derfor også at have fundet navnet på min kommende hjemmeside - og på one.com & dandomain.dk, ser dette 'domæne' ud til at være ledigt, men hvad skal jeg så nu? Hvad er den basale forskel på et domæne med webhotel og et domæne uden webhotel? Hvad er et webhotel overhovedet? Og er 5GB plads nok til en hjemmeside, der forhåbentligt kommer til at rumme rigtig mange ting? Og hvilken side anbefaler I, at jeg køber det fra?

Hej Jesper

Et webhotel er der din hjemmeside fysisk ligger på nettet, altså ligesom når du som virksomhed lejer en bygning. Så du skal have domæne og webhotel, ellers er der ingen hjemmeside.

jsoerensen:
Først og fremmest vil jeg bare gerne sikre mig, at navnet på hjemmesiden ikke bliver købt alt imens jeg sidder med hovedet i forretningsplanen, selve arbejdet med hjemmesiden vil ske, når alt baggrundsarbejdet er lavet.

5GB er rigeligt til at starte med. Skynd dig at købe domæne og webhotel et sted hvor der er Wordpress 1-click installation fx. Ellers risikerer du at nogen køber domænet i mellemtiden.

Desuden er det nemmest at lave hjemmesiden med wordpress, når du har et sted at lave den ;-) altså webhotellet.

jsoerensen:
.... Og findes der et sted, en hjemmeside, et program, hvor man kan finde en guide til at lave sin egen hjemmeside?

Du skal kigge på nemprogrammering.dk, hvor der er videoguides til bl.a wordpress

Jeg håber det kunne hjælpe dig :-)

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)