Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kan ikke komme ind på min eksterne harddisk! Help!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens 

Jeg kan ikke komme ind på min eksterne harddisk, og jeg står og skal bruge den akut!

Når jeg sætter den eksterne harddisk til, bliver den installeret, men jeg kan ikke se den nogen steder. Hvis jeg kigger i min computeradministration, så kan jeg se at den er koblet til og at den "vises korrekt". Som det kan ses på billedet, så står den i disk 2, men jeg kan intet gøre.

Jeg har tidligere brugt harddisken til mit TV, og tænker det måske kan være årsagen?

Jeg har ikke nogen filer på som jeg skal bruge, og jeg tænkte derfor en formatering kunne være på sin plads, men dette er tilsyneladende ikke muligt.. Men hvorfor?

Kan jeg gøre noget for at få den i drift igen, eller er den bare tabt forevigt?

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig :-)

På forhånd tak!

Mvh

Anders Hansen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Hvis du alligevel ikke skal bruge data på Disk 2, kan du starte med at slette partitionen.

Herefter sætter du en ny partition op og formaterer den, samt tildeler et drevbogstav.

Hvis din Windows har svært ved at håndtere partitionen på den eksterne harddisk, kan du prøve med det fantastiske EASEUS Partition Master Home Edition, som du kan hente gratis her.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Hej Anders.

Hvis du alligevel ikke skal bruge data på Disk 2, kan du starte med at slette partitionen.

Herefter sætter du en ny partition op og formaterer den, samt tildeler et drevbogstav.

Hvis din Windows har svært ved at håndtere partitionen på den eksterne harddisk, kan du prøve med det fantastiske EASEUS Partition Master Home Edition, som du kan hente gratis her.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

Jeg må sgu tage hatten af

at du har tid til at besvare dette, det har intet med iværksætteri og gøre og det bliver besvaret :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:
Jeg må sgu tage hatten af

at du har tid til at besvare dette, det har intet med iværksætteri og gøre og det bliver besvaret :-)

Tak Johnny. :-)

Nej, det har ikke så meget med iværksætteri at gøre. Men det er IT-support, og det har mange iværksættere, som har siddet og bøvlet med den eksterne harddisk og Windows' til tider amatøragtige partitionsstyring brug for. :-)

Dbh. John

 

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Tak Johnny. :-)

Nej, det har ikke så meget med iværksætteri at gøre. Men det er IT-support, og det har mange iværksættere, som har siddet og bøvlet med den eksterne harddisk og Windows' til tider amatøragtige partitionsstyring brug for. :-)

Dbh. John

Nu ved jeg jo hvor du er stærkest , dejligt du spreder din viden

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Højreklik på den partition (disk) du har valgt med rødt, og vælg 'Skift drevbogstav og sti' - Måske har den bare ikke et drevbogstav, og så dukker den ikke op i 'Denne Computer'

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige nok tak!

Du har lige reddet min aften og morgen dagen :-)

Jeg har siddet og bøvlet med det i så lang tid efterhånden, og alligevel var løsningen så simpel.

Endnu engang tak! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)