Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hackerangreb på hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  www.fjelstedskovkro.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis en hjemmeside,

- som er produceret af et firma som ikke står får vedligeholdelsen af denne,

- men som har produceret hjemmesiden og står for løbende ad-hoc-opgaver

bliver hacket.

Hvem skal betale regningen for genopretningen af hjemmesiden?

Kunden, hostingfirmaet (eller stedet som er blevet hacket), producenten af hjemmesiden.

Det skal siges at flere andre firmaer blev hacket i samme omgang, så det var ikke kun et angreb på os.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Mon ikke din hosting udbyder har en backup liggende af din side som de kan indlæse igen.
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at tage fat i dem vedr. Backup.

Derudover tror jeg kun regningen kommer til at ligge ved dig selv desværre :(

Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  www.fjelstedskovkro.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde skam backup. Efter angrebet fungerer hjemmesiden kun delvist. Vi har problemer med opdatering, CMS-systemet og andet. Webmasteren mener at det skal opdateres for at fungere som før. Noget som vi selv skal betale for, hvilket jeg ikke mener er fair. På den anden side, kan webmasteren heller ikke fuldstændig sikkert gardere sig mod hackerangreb, desværre.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

OMG!

Hvor mange gange skal man sige det.

Backup, Backup, Backup!  Find en backupløsning der fungerer 100%  (den slags findes, men er IKKE gratis) Verificer eller tegn kontrakt på funktionalitetesgaranti ved nedbrud, hacking etc.  Finito.

Skriv det 1000 gange igen.

Eller lev med det som det er.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er din hjemmeside og dit ansvar så du må betale medmindre du kan finde skadevolderen og få vedkommendetil at betale.

Altså back up 

" Der findes to slags mennesker: dem der har mistet data og dem der kommer til det "

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvis du har indbrud i dit hus, så er det kun dig, der hænger på regningen - ikke ham, der satte døren i eller leverede låsen. Kan du fange indbrudstyvene, så kan du sende regningen videre til ham, og har du en forsikring, så kan du være dækket der. Medmindre din leverandør har sagt at hjemmesiden aldrig kunne hackes, så kan jeg aldrig se at det bliver hans problem :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt nok overrasket over at det åbenbart er holdningen at ejeren er ansvarlig for hackerangrebet her.

Personligt står jeg inde for alle de løsninger jeg er ansvarlig for - og mit ansvar forsvinder ikke efter overlevering af det aftalte.

Jeg vil til enhver tid hjælpe min kunde såfremt det er mit arbejde der er skyld i problemet for kunden. Og hvis jeg så finder frem til at det er noget andet som er skyld i problemet vil jeg efterfølgende kun tage betaling for det, hvis jeg sættes til at fikse det.

Det troede jeg faktisk var almindelig kutyme.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ansvarlige er hackeren, det er hærværk. Ligesom hvis en sten kastes igennem en rude i forretningen. Nu er dette ikke lige altid skrevet ind i forsikringen.

Nu ved jeg at data kan genskabes, hvad gjorde de.. Overskrev de det hele med en algoritme, så er det bare ikke super godt for dig..! Desuden har jeg prøvet at skulle genskabe data, det kan være billigere for dig at få lavet noget nyt.

Brug en udbyder, der har flere servere der spejler hinanden. Ikke det her RAID, med spejlende diske, et serverspejl. (Det ok at serveren har RAID, den skal bare have den anden del også)

Lokal backup, så burde du være homefree.

Hvad var årsagen til angrebet, de kommer jo ikke bare og laver den slags uden at vinde noget.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk alt kan hackes hvis man vil hacke det, uanset  hvor opdateret ens systemer er.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Typisk vil man altid anbefale backup - Altså at systemet automatisk tager backup eller at kunden sørger for dette af og til.

En leverandør burde altid være meget behjælpelig i tilfælde af hacking, men det altid være kundens ansvar, når løsningen er leveret. Vedmindre at der er en aftale på, at leverandøren af webløsningen skal stå for backup og ikke mindst vedligeholdelse. Du nævner at flere forskellige virksomheders hjemmesider er blevet hacket, så vil jeg anbefale at gå i dialog med hostingselskabet og høre hvorvidt alle de forskellige webløsninger er hostet ved dette selskab. Dette kunne være en sikkerheds hul, men måske også blot en almindelig hacking.

Hvis du ikke allerede har gjort følgende, så vil jeg anbefale dig det:

Få sat en automatisk backup op til hver 1-2 uge alt efter behov.

Opdater dine koder hos hostingselskabet

Ændre koden til din FTP server

Når din webløsning kommer op igen, så opdater dit eventuelle CMS til det nyeste version.

Øg sikkerheden på serveren og i dit CMS med sikkerhedsindstillinger og eventuelle moduler/plugins.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)