Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilagsnumre Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig hvorfor dinero ikke kan holde styr på bilagsnumrene?

Jeg har bogført nogle bilag(arbejdstøj osv) med bilagsnumre 1,2,3 og har nu lavet første faktura. Det er jo selvfølgelig faktura nummer 1, hvorfor jeg ikke ændre det nummer. 

Nu har jeg så godkendt og sendt faktura på email til kunde, men under 'posteringer' figurere faktura nr 1 nu som bilag nr 1, men det skulle jo have væretbilag nr 4. 

Det betyder så at nu er der to bilag nr 1 ?

Det er da noget rod ?

Nogen der har en løsning ?

mvh

Christian 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

akafalk:

Hej Aminoer

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig hvorfor dinero ikke kan holde styr på bilagsnumrene?

Jeg har bogført nogle bilag(arbejdstøj osv) med bilagsnumre 1,2,3 og har nu lavet første faktura. Det er jo selvfølgelig faktura nummer 1, hvorfor jeg ikke ændre det nummer. 

Nu har jeg så godkendt og sendt faktura på email til kunde, men under 'posteringer' figurere faktura nr 1 nu som bilag nr 1, men det skulle jo have væretbilag nr 4. 

Det betyder så at nu er der to bilag nr 1 ?

Det er da noget rod ?

Nogen der har en løsning ?

mvh

Christian 

Hej Christian.

Dinero kører 2 nummersystemer, nøjagtigt som de fleste andre bogføringssystemer.

Du har en nummerserie til :

1. købsbilag, finansbilag mv.

2. til salget (fakturaer)

Derfor "opstår" nr. 1 to gange.

Dette skyldes brugere nogle gang vil køre med andre fakturanummerserier. F.eks. 1000 som den første faktura.

Du kan se forskel i f.eks. posteringslisten hvor der står angivet om det er køb eller salg bilag.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar. 

Men det betyder så at det ingen betydning har ifht skat og regnskabet som sådan, at nummer systemet er sådan ?

Og kan jeg ændre det i min opsætning hvis jeg føler det er nemmere ?

mvh

Christian

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

akafalk:

Okay, tak for svar. 

Men det betyder så at det ingen betydning har ifht skat og regnskabet som sådan, at nummer systemet er sådan ?

Og kan jeg ændre det i min opsætning hvis jeg føler det er nemmere ?

mvh

Christian

Nej intet problem - det er normalt :)

Ja det kan du godt, men du kan ikke ændre den faktura du allerede har sendt.

Dvs. du vil modtage et "hul" i din nummerserie når du skifter.

Det kan du jo selvfølgelig forklare skat hvis de spørger = De skiftede nummerserie.

Men du skal forvente spørgsmålet hvis de kommer på besøg :)

indstillinger (tandhjul) -> fakturaindstillinger -> Under "Næste fakturanr." kan du skrive nyt tal som næste faktura vil have af nummer.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay , tak for hjælpen. 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt noget rod når man ikke får sat sine nummerserier op inden man går i gang.

Kender ikke Dinero men sæt evt et S foran dine salgs bilag så kan du nemt holde rede på dem.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:

Det er lidt noget rod når man ikke får sat sine nummerserier op inden man går i gang.

Kender ikke Dinero men sæt evt et S foran dine salgs bilag så kan du nemt holde rede på dem.

Du har bestemt også muligheden for at sætte det op før :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)