Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør nægter at levere bestilte varer.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:
Men, selvom hele den ældste faktura herefter er betalt, så nægter de stadigt at sende de varer som er på denne faktura.

En ordre er bindende, så det er naturligt at din leverandør kræver betaling af begge ordre inden afsendelse, når i har en aftale om forudbetaling.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Malling:

Hvis din indbetaling er blevet brugt til at udligne den ældste faktura, så skal de naturligvis fremsende de produkter som den faktura omhandler.

Det vil de desværre ikke. De ser det som om at hele mit udestående skal betales før de vil levere noget som helst. Men jeg er simpelthen bange for bare at overfører flere penge.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om en dansk leverandør? 

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

En ordre er bindende, så det er naturligt at din leverandør kræver betaling af begge ordre inden afsendelse, når i har en aftale om forudbetaling.

Så selvom de to ordre intet har med hinanden at gøre og er lagt på to forskellige tidspunkter. Så er det helt normalt at tilbageholde den faktura/ordre der er betalt, frem til at den næste er betalt?

Vores problem ligger nemlig i at jeg har accepteret upfront betaling, men jeg har aldrig skrevet under på at det samtidigt betød omgående betaling.

Hvis jeg indbetaler flere penge til denne leverandør, så kan de sende mig en ny faktura samme dag, og igen nægte at afsende, da der er en åben faktura.  Det kan jeg ikke forstå kan være rigtigt.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Er der tale om en dansk leverandør? 

ja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:
Hvis jeg indbetaler flere penge til denne leverandør, så kan de sende mig en ny faktura samme dag, og igen nægte at afsende, da der er en åben faktura.  Det kan jeg ikke forstå kan være rigtigt.

Nu kan leverandøren jo ikke bare fakturere løs uden du har lavet en bestilling, så jeg forstår ikke dine argumenter for ikke at betale.

Man kan ikke bare reservere varer hos sine leverandører ved at bestille og så udskyde leveringen ved at vente med at betale.

Lad være med at bestille varer, hvis du ikke har råd til at betale for dem.

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Arghh seriøst?

Altså hvad er det for et firma? jeg mener er det et firma med flere år på bagen og med en kundeportofølge der har været kunder igennem mange år eller er det et helt nyt firma?.

Prisen på varene var den "for god til at være sand"?

Det lyder meget hmmm... ja jeg har da aldrig stødt på sådan et firma før, jovist forudbetaling, betaling af åben forfalden faktura inden ny levering, men da aldrig at særskilte ordre med særskilte levering tidspunkter skulle være betalt til fulde inden den første levering.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

P. Hansen:
Hvis jeg indbetaler flere penge til denne leverandør, så kan de sende mig en ny faktura samme dag, og igen nægte at afsende, da der er en åben faktura.  Det kan jeg ikke forstå kan være rigtigt.

Nu kan leverandøren jo ikke bare fakturere løs uden du har lavet en bestilling, så jeg forstår ikke dine argumenter for ikke at betale.

Man kan ikke bare reservere varer hos sine leverandører ved at bestille og så udskyde leveringen ved at vente med at betale.

Lad være med at bestille varer, hvis du ikke har råd til at betale for dem.

Det forholder sig sådan at jeg ikke har problemer med at betale for varen. Men jeg har et problem i at jeg betaler en faktura. og derefter naturligvis forventer at varen bliver leveret.

Det er det der giver mening for mig. og gør at jeg da ikke stoler på leverandøren.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:

Arghh seriøst?

Altså hvad er det for et firma? jeg mener er det et firma med flere år på bagen og med en kundeportofølge der har været kunder igennem mange år eller er det et helt nyt firma?.

Prisen på varene var den "for god til at være sand"?

Det lyder meget hmmm... ja jeg har da aldrig stødt på sådan et firma før, jovist forudbetaling, betaling af åben forfalden faktura inden ny levering, men da aldrig at særskilte ordre med særskilte levering tidspunkter skulle være betalt til fulde inden den første levering.

Jeg kender ikke firmaet så godt. har kun købt hos dem i kort tid. Men jeg ved at de har ondt i økonomien.

Ærligt, så har jeg 8 års erfaring, og har ikke før rendt ind i en lignede situation.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:

Så selvom de to ordre intet har med hinanden at gøre og er lagt på to forskellige tidspunkter. Så er det helt normalt at tilbageholde den faktura/ordre der er betalt, frem til at den næste er betalt?

Vores problem ligger nemlig i at jeg har accepteret upfront betaling, men jeg har aldrig skrevet under på at det samtidigt betød omgående betaling.

Hvis jeg indbetaler flere penge til denne leverandør, så kan de sende mig en ny faktura samme dag, og igen nægte at afsende, da der er en åben faktura.  Det kan jeg ikke forstå kan være rigtigt.

De kan jo ikke sende dig en ny faktura medmindre du afgiver en ny ordre. 

Når du har afgivet en ordre så er den jo bindende og du skal naturligvis betale de ordre som du har afgivet. En ordre kan jo ikke benyttes som reserveration som man så kan betale når man har lyst. Når man afgiver en ordre så er det jo fordi man står og skal bruge varene, ellers bestiller man dem jo ikke. 

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)