Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør nægter at levere bestilte varer.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I mangel af et bedre sted at poste mit oplæg, poster jeg det i denne kategori.

Jeg har overført penge til en leverandør til betaling af faktura hvor jeg skal betale upfront.

Nu er problemet så at der ligger endnu en åben faktura, og på baggrund af dette nægter leverandøren at levere mine allerede betalte varer før jeg betaler den endnu åbne faktura.

Det kan jeg ikke helt forstå at man kan gøre. Er de varer jeg allerede har betalt for ikke mine?

Skal man gå til en advokat eller til politiet?

Ærligt så tør jeg næsten ikke overfører flere penge før end at mine betalte varer bliver leveret.

Alle gode råd er meget værdsatte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Politiet tager sig ikke af uenigheder mellem b2b parter - der skal være tale om noget politimæssigt, tyveri, dokumentfalsk osv.

Ud fra din beskrivelse er det ikke let at svare. Du har betalt en faktura. Var den for et bestemt antal varer - som ikke afhænger af den anden åbne faktura du ikke har forudbetalt?

Hvis den første betalte var for et bestemt antal varer, bør han naturligvis levere dem, og kræver han stadigt forskud, kan han jo gøre varene på den åbne faktura afhængig af om du også vil betale dem.

Et alternativ er, at du må sige, du er bange for denne form for handel og at han så må sende dine penge retur med en kredit nota og du må så finde en anden leverandør

Nægter han det, så er det en advokat du skal ha fat i. Jeg synes det lyder klogt ikke bare at betale faktura 2 forud før den faktura du HAR betalt også medfører levering af de varer den dækkede - men det er jo kun ud fra din korte beskrivelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fakturaen der er betalt er for et bestemt antal varer og er på en separat ordre/faktura.

Jeg mener derfor at det er helt naturligt at han levere disse, men han holder på denne måde mine betale varer som gidsel.

Desværre har jeg prøvet at få mine penge retur, men det vil de ikke gå med til. De mener at jeg trygt kan overfører for faktura 2.

Det kunne derfor desværre lyde som om jeg skal have fat i en advokat.

Er der nogen steder man kan advarer andre om en leverandør?

mange tak for feedback John

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger der ligger endnu en åben faktura, hvad er den faktura for?

For er den en faktura på nogle produkter du allerede har fået leveret men ikke betalt, så er det meget normalt forsendelsen holdes tilbage indtil evt. udeståender er udlignet

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@michael

nej det er også en faktura der skal betales upfront. Så de varer der er på denne faktura ligger stadigt hos leverandøren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

P. Hansen:
Nu er problemet så at der ligger endnu en åben faktura

Hvis den åbne faktura er en gammel faktura, som du er bagefter med/ikke har betalt, kan din leverandør vælge at din indbetaling skal dække den først, således at de ældste udestående på din kundekonto bliver dækker ind først.

Med andre ord: Så kan du som kunde ikke selv vælge hvilken faktura, din betaling skal udligne.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

P. Hansen:

@michael

nej det er også en faktura der skal betales upfront. Så de varer der er på denne faktura ligger stadigt hos leverandøren.

Så det vil sige at de produkter der er på den åbne faktura har ikke noget at gøre med de andre som du allerede har betalt.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

P. Hansen:
Nu er problemet så at der ligger endnu en åben faktura

Hvis den åbne faktura er en gammel faktura, som du er bagefter med/ikke har betalt, kan din leverandør vælge at din indbetaling skal dække den først, således at de ældste udestående på din kundekonto bliver dækker ind først.

Med andre ord: Så kan du som kunde ikke selv vælge hvilken faktura, din betaling skal udligne.

Det var jeg ikke klar over forholdt sig sådanne.  Men når jeg læser deres email til mig, så kan jeg godt se at de mener at min betaling skal gå ind og dække den ældste faktura. 

Men, selvom hele den ældste faktura herefter er betalt, så nægter de stadigt at sende de varer som er på denne faktura.

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Malling:

P. Hansen:

@michael

nej det er også en faktura der skal betales upfront. Så de varer der er på denne faktura ligger stadigt hos leverandøren.

Så det vil sige at de produkter der er på den åbne faktura har ikke noget at gøre med de andre som du allerede har betalt.

Det er korrekt.

Det eneste de har tilfældes er at det er samme type vare.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din indbetaling er blevet brugt til at udligne den ældste faktura, så skal de naturligvis fremsende de produkter som den faktura omhandler.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)