Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af småtjenester i hjemmet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge mennesker

Hvorledes forholder det sig ift. beskatning, hvis jeg gerne vil have klippet mit græs, gået tur med hunden, skovlet sne. osv, af en fremmed, altså en der bor i nabolaget, men som man ikke kan betegne som ven eller familie?

F.eks. en 17-årig, der går tur med min hund for 500 kr. Skal jeg så til at etablere arbejdsgiverforhold med hele papirarbejdet osv, eller kan man give ham 500 kr i hånden, og så må han selvangive det som B-indkomst?

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 128
Fra  www.dingodeven.dk og www.batterilyset.dk(administrator) Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Han skal selv betale B-skat.

Bemærk du kan bruge service fradraget hvis det fx er havehjælp eller rengøring du skal have udført. I så fald skal privatpersonen lave en regning til dig med hans/hendes personnummer. Du skal indsætte pengene på personens konto (ikke bare i hånden) og kan så trække arbejdslønnen fra som fradrag. Op til 15000 kr pr. voksne person. Det svarer til at du får ca 1/3 i rabat i forhold til timeprisen du skal give.

HEr er skats liste over opgaver som der kan trækkes fradrag af

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=9764&vId=0&lang=DA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her forudsættes at det er som privat person - hvad det jo tydeligt er - med gået tur med hunden osv - men bare for ordens skyld, hvis du var CVR et firma der ville ha slået græs af en 17 mand fra området - så skulle der arbejdsgiverreg og indberetning til skat ind, men ikke fra privat til privat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)