jo jeg mener overordnet beskyttelsen er god. Jeg mener ikke man skal gå med tøj i 14 dage - men jeg køber da over nettet - gaver f.eks - lækkert regnsæt til svirgerdatter og der er 14 dage ikke meget tid - man skal ha det hjem i tide til fødselsdag (jul osv) så 14 dage er rimeligt MEN jeg siger da ikke at noget ikke kan ændres, taler generelt, at forbruger beskyttelsen er god og til glæde for nethandlen. Uden de 14 dages returret ville jeg købe laaaangt mindre over nettet, og det kender jeg mange der siger.
Personligt kan man så smile af det, for til nu har jeg aldrig skulle bruge returretten - men trygheden ved at den findes er herlig.
Kan en kunde bruge en telefon 2 mdr og så returnere den uden anden forklaring end at den ikke lige var den han troede??
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jo jeg mener overordnet beskyttelsen er god. Jeg mener ikke man skal gå med tøj i 14 dage - men jeg køber da over nettet - gaver f.eks - lækkert regnsæt til svirgerdatter og der er 14 dage ikke meget tid - man skal ha det hjem i tide til fødselsdag (jul osv) så 14 dage er rimeligt MEN jeg siger da ikke at noget ikke kan ændres, taler generelt, at forbruger beskyttelsen er god og til glæde for nethandlen. Uden de 14 dages returret ville jeg købe laaaangt mindre over nettet, og det kender jeg mange der siger.
Personligt kan man så smile af det, for til nu har jeg aldrig skulle bruge returretten - men trygheden ved at den findes er herlig.
Kan en kunde bruge en telefon 2 mdr og så returnere den uden anden forklaring end at den ikke lige var den han troede??
Jeg tror vi snakker om noget forskelligt... Hverken igang eller jeg har noget imod 14 dages returret. Eller 21 dages, eller 30 dages returret. Det er fair nok! Der hvor det går galt i den nye lov, det er at kunden må bruge produktet, og derefter sende det retur. Dvs jeg kan bruge mine boxershorts, og bagefter sende dem retur til butikken. Butikken har så ret til at vurdere en værdiforringelse, og modregne denne i den oprindelige pris. Men jeg forudser, at mange tøjshops får gigantiske problemer med brugte varer, som de ik kan komme af med... For den her nye lov opfordre jo folk til at skrifte garderoben ud løbende til en relativt lav pris...
jeg ser det ikke som så stort et problem. Bruge tror jeg ikke mange vil, ud over at prøve det og så vælge til eller fra.
Der vil altid være misbrugere af alle regler - men jeg TROR ikke det vil vise sig som et stort problem og jeg tror butikkerne vil formå at være skarpe i værdiforringelse hvis ting tydeligt har været gået med. Opgaven er, at lægge snittet der, hvor der opnås størst forbruger tryghed med mindst muligt besvær for nethandlen. Siger ikke det nødvendigvis er lykkedes til 100% blot at det nu ikke ser så tosset ud.
Men - det kan sagtens være det lovmæssigt skulle skæres skarpere og klarere med værdiforringelsen.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Altså lige meget hvad den forbrugeraftalelov påstår ville jeg aldrig nogensinde returnerer mere end profiten, også kan vi da hurtigt komme ned på 50 kroner, så hvis kunden vil have 50 kr tilbage er det fair nok.
jeg ser det ikke som så stort et problem. Bruge tror jeg ikke mange vil, ud over at prøve det og så vælge til eller fra.
Der vil altid være misbrugere af alle regler - men jeg TROR ikke det vil vise sig som et stort problem og jeg tror butikkerne vil formå at være skarpe i værdiforringelse hvis ting tydeligt har været gået med. Opgaven er, at lægge snittet der, hvor der opnås størst forbruger tryghed med mindst muligt besvær for nethandlen. Siger ikke det nødvendigvis er lykkedes til 100% blot at det nu ikke ser så tosset ud.
Men - det kan sagtens være det lovmæssigt skulle skæres skarpere og klarere med værdiforringelsen.
Du tror, mens jeg ved...
Og skal vi som shopejere så bruge oceaner af tid på sure kunder, som ik forstår, at deres værdiforringelse er sat, som den er. Dvs ik nok med, at webshops skal tage brugte og måske usælgelige vare retur, vi ender også med at skulle ansætte folk bare til at håndterer de sure kunder, som har uendeligt med tid til at klage og brokke sig over, at deres boxershorts fik en værdiforringelse på 60%, mens de refererer til en sag om en PC, hvor forringelsen var 10%. Yes det bliver den nye tidssluger, når loven er lavet så upræcis og lallende, som den er...