Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny vanvittig forbrugeraftalelov

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jo jeg mener overordnet beskyttelsen er god. Jeg mener ikke man skal gå med tøj i 14 dage - men jeg køber da over nettet - gaver f.eks - lækkert regnsæt til svirgerdatter og der er 14 dage ikke meget tid - man skal ha det hjem i tide til fødselsdag (jul osv) så 14 dage er rimeligt MEN jeg siger da ikke at noget ikke kan ændres, taler generelt, at forbruger beskyttelsen er god og til glæde for nethandlen. Uden de 14 dages returret ville jeg købe laaaangt mindre over nettet, og det kender jeg mange der siger. 

Personligt kan man så smile af det, for til nu har jeg aldrig skulle bruge returretten - men trygheden ved at den findes er herlig. 

Kan en kunde bruge en telefon 2 mdr og så returnere den uden anden forklaring end at den ikke lige var den han troede?? 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jo jeg mener overordnet beskyttelsen er god. Jeg mener ikke man skal gå med tøj i 14 dage - men jeg køber da over nettet - gaver f.eks - lækkert regnsæt til svirgerdatter og der er 14 dage ikke meget tid - man skal ha det hjem i tide til fødselsdag (jul osv) så 14 dage er rimeligt MEN jeg siger da ikke at noget ikke kan ændres, taler generelt, at forbruger beskyttelsen er god og til glæde for nethandlen. Uden de 14 dages returret ville jeg købe laaaangt mindre over nettet, og det kender jeg mange der siger. 

Personligt kan man så smile af det, for til nu har jeg aldrig skulle bruge returretten - men trygheden ved at den findes er herlig. 

Kan en kunde bruge en telefon 2 mdr og så returnere den uden anden forklaring end at den ikke lige var den han troede?? 

Jeg tror vi snakker om noget forskelligt... Hverken igang eller jeg har noget imod 14 dages returret. Eller 21 dages, eller 30 dages returret. Det er fair nok! Der hvor det går galt i den nye lov, det er at kunden må bruge produktet, og derefter sende det retur. Dvs jeg kan bruge mine boxershorts, og bagefter sende dem retur til butikken. Butikken har så ret til at vurdere en værdiforringelse, og modregne denne i den oprindelige pris. Men jeg forudser, at mange tøjshops får gigantiske problemer med brugte varer, som de ik kan komme af med... For den her nye lov opfordre jo folk til at skrifte garderoben ud løbende til en relativt lav pris...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser det ikke som så stort et problem. Bruge tror jeg ikke mange vil, ud over at prøve det og så vælge til eller fra.

Der vil altid være misbrugere af alle regler - men jeg TROR ikke det vil vise sig som et stort problem og jeg tror butikkerne vil formå at være skarpe i værdiforringelse hvis ting tydeligt har været gået med. Opgaven er, at lægge snittet der, hvor der opnås størst forbruger tryghed med mindst muligt besvær for nethandlen. Siger ikke det nødvendigvis er lykkedes til 100% blot at det nu ikke ser så tosset ud.

Men - det kan sagtens være det lovmæssigt skulle skæres skarpere og klarere med værdiforringelsen.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså lige meget hvad den forbrugeraftalelov påstår ville jeg aldrig nogensinde returnerer mere end profiten, også kan vi da hurtigt komme ned på 50 kroner, så hvis kunden vil have 50 kr tilbage er det fair nok.

Jeg sælger bare ikke brugte varer.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg ser det ikke som så stort et problem. Bruge tror jeg ikke mange vil, ud over at prøve det og så vælge til eller fra.

Der vil altid være misbrugere af alle regler - men jeg TROR ikke det vil vise sig som et stort problem og jeg tror butikkerne vil formå at være skarpe i værdiforringelse hvis ting tydeligt har været gået med. Opgaven er, at lægge snittet der, hvor der opnås størst forbruger tryghed med mindst muligt besvær for nethandlen. Siger ikke det nødvendigvis er lykkedes til 100% blot at det nu ikke ser så tosset ud.

Men - det kan sagtens være det lovmæssigt skulle skæres skarpere og klarere med værdiforringelsen.

Du tror, mens jeg ved...

Og skal vi som shopejere så bruge oceaner af tid på sure kunder, som ik forstår, at deres værdiforringelse er sat, som den er. Dvs ik nok med, at webshops skal tage brugte og måske usælgelige vare retur, vi ender også med at skulle ansætte folk bare til at håndterer de sure kunder, som har uendeligt med tid til at klage og brokke sig over, at deres boxershorts fik en værdiforringelse på 60%, mens de refererer til en sag om en PC, hvor forringelsen var 10%. Yes det bliver den nye tidssluger, når loven er lavet så upræcis og lallende, som den er...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er det på tiden at tilføje nye menupunkter i vore webshops:

Brugt 0-25%

Brugt 26-50%

Brugt 51-90% Idea

 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)