Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregnes salgsprisen for forretninger ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt tænke mig at sælge et produkt til små tøjforretninger og har i den forbindelse 2 spørgsmål

Kan jeg forlange af forretninger og webshops at videresælge produktet til en bestemt pris ?
Mange forretninger sælger allerede næsten samme produkt til ca. 150 kr ... kan jeg på nogen måde regne ud hvad deres kostpris har været ?

Når jeg sælger produkterne til forretninger kan de forlange emballage på en bestemt måde ? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adnan

Du må ikke forlange en bestemt pris på en vare, da vi har fri fri prissættelse i Danmark, men du må gerne komme med vejledende priser på dine produkter. De to andre spørgsmål, må en anden hjælpe dig med ;)

Venlig hilsen 

Mark Rune

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Adnan Importør:
Kan jeg forlange af forretninger og webshops at videresælge produktet til en bestemt pris
  Nej det (kan du godt)  må du ikke!.  Det er faktisk ulovligt, men praktiseres i det fordækte i stor stil.  Blot anvendes der andre parametre såsom manglende eller forsinkede leverancer... rabatter, kickbackordninger.....   At lave den slags aftaler er ødelæggende for den frie konkurrence som netop er det bærende element i den økonomimodel vi bruger i det kapitalistiske system.

Adnan Importør:
kan jeg på nogen måde regne ud hvad deres kostpris har været ?
Nej - du kan gætte ud fra din egen viden om produktet, men regne den ud korrekt, aldrig.

Adnan Importør:
Når jeg sælger produkterne til forretninger kan de forlange emballage på en bestemt måde ?
  Det kan de vel godt - du kan så vælge om du vil sælge på disse betingelser.  Det er forudsat at vi ikke taler om et produkt der kræver en "sikker" emballage, det kunne f.eks. være et giftstof, her nytter det jo ikke noget at aflevere produktet i en åben spand....

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adnan

Prøv at læse artiklen Prisen på dit produkt, måske den giver dig det indblik i en prisstruktur, som du mangler.

kh

Mogens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)