Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At "Black Liste" virksomheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jurister

Vi har en leverandører database som er lukket og man skal købe adgang til. Alle vores leverandører har vi på en plan kigget igennem for at sikre at de er troværdig. (Skal ikke have en virksomheds adresse i USA og IP adresse i Kina/ Sælge kopivare osv. Dette er et eks.)

Vi kunne godt tænke os som en ekstra service at vise en "Black Liste" af virksomheder som vi ikke anbefaler virksomheder at handle med. Det kan være virksomheder som skylder os penge eller virksomheder i vores database som ikke lever op til nogle krav og vores medlemmer ender med dårlig leverandører eller WHAT EVER :-) Det kan hjælper de leverandører med at sikre kvalitet og en gode service til vores medlemmer når de ved at der er konsekvenser ved ikke at drive en ordentlig forretning.

Da det ikke er synligt mener jeg ikke at vi udstiller virksomheder og kan ikke se forskellen på det og for eksempel experian/RKI.

Jeg håber på at høre fra nogen som ved noget om dette.

Med Venlig Hilsen

Eric J. Christiansen
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Slet ingen jurister som kan svare på det...
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det mandag, så vil prøve igen???
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok også lidt svært fordi det ikke er så vældig konkret. Du må godt ha en liste over virksomhed du ikke vil handle, men med

Eric J. Christiansen:
Vi kunne godt tænke os som en ekstra service at vise en "Black Liste" af virksomheder som vi ikke anbefaler virksomheder at handle med. 

Da det ikke er synligt mener jeg ikke at vi udstiller virksomheder og kan ikke se forskellen på det og for eksempel experian/RKI.

Hvad mener du med det ikke er synligt, så virker det vel ikke. Hvis det er synligt så vil du kunne skulle stå til ansvar hvis du blacklister uden at kunne begrunde det klart i andet end bare lige en enkelt dårlig begivenhed. At tale nedsættende om andre KAN betyde at de kan kræve berigtigelse eller at blive taget af listen og gør du ikke det KAN de kræve erstatning for et evt påvist tab. OM det gør det anes ikke

Din blacklist vil jo komme af dine dårlige oplevelse, som ofte vil se noget anderledes ud fra den anden side.

RKI er underlagt skarpe regler - regler for kontrol af oplysninger og tid som de må offentliggøre -Det er lovligt at lade brugerne ranke og anmelde f.eks. 

Med sådan et projekt, vil jeg anbefale at betale en jurist for et godt svar så du ikke kommer galt i byen. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dit svar.

Den Black liste vil være offentlig på vores database men den er lukket og man køber adgang til det. Så ikke alle vil se det som at bare at sætte den op på en hjemmeside hvor den er til offentlig skue. Der ved jeg at det bliver mere besværlig.

De virksomheder som står der i er ikke bare udstillet fordi at en virksomhed siger det. Der skal beviser for det. Hvis vi sætter for eksempel en virksomhed op som er Black listede fordi at de skylder os penge og de er røget til incasso og RKI indberretede, så har vi beviser for hvorfor man ikke skal stole på den virksomhed.

Jeg vil høre en jurist om dette.

Tak fordi du tog dig tid til at svare :-)

Mvh

Eric J. Christiansen
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)