Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering og modstand fra SKAT

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sindal
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

For ca. 7 år siden fik jeg lukket to ISér ned med et stort underskud til følge der var en del almindelige kreditor samt en del til SKAT. Jeg har så for ca. et år siden indledt engældssanering. Allerede i forbindelse med at skifteretten valgte at indlede den gjorde SKAT modstand, men skifteretten valgte at køre sagen da de mente at betingelserne var tilstede.

Da vi så kommer til Kreditor mødet har SKAT og min gamle bank sendt breve til sagen hvorpå at de ikke mener at der skal falde dom til min fordel. Det hele ender dog også med at dommeren udbeder sig betænkningstid da han vil undersøge påstandende og de faktiske oplysninger. Nogle dage sender får jeg min dom fra skifteretten at de har nedskrevet gælden sådan som der stor i gældssaneringsforslaget. 

Men SKAT var ikke færdig og skriver et kæreskrift inden for de 14 dage som de skal og sagen ender i Landsretten som dømmer til fordel for SKAT. 

Mit spørgsmål er nu..... Hvordan kommer jeg videre?? Alene gælden til SKAT er igennem årene vokset til en størrelse som ikke er til at betale med mindre man sælger noget der ikke er lovligt. 

Kort og godt.... Hvad gør jeg??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 9 person

Hej Kristian K

Du kan emigrere til Sverige eller Tyskland eller Langtbortistan og drive virksomhed derfra eller tage dig et lønnet job.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristian K. " Mit spørgsmål er nu..... Hvordan kommer jeg videre?? Alene gælden til SKAT er igennem årene vokset til en størrelse som ikke er til at betale med mindre man sælger noget der ikke er lovligt. " 

Kort og godt.... Hvad gør jeg??

Advokat Jacob Berner Rue:
">No

Hej Kristian K

Du kan emigrere til Sverige eller Tyskland eller Langtbortistan og drive virksomhed derfra eller tage dig et lønnet job.

Det var da et besynderligt og ubegavet svar Wink

Skal du som advokat ikke rådgive indenfor reglerne Wink

Og netop dette er vigtigt for trådstarter

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg må altså give Ib Abildgaard helt ret - det er et ubegavet råd, og specielt fra en advokat......

Trådstarter sidder i en klemme som mange er kommet i under denne krise, og stiller et alvorligt spørgsmål i håb om hjælp. Det har han så ikke fået endnu...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian og co.

Så prøver jeg med risikoen for, at I ikke bryder jer om dårlige råd fra advokater

Nu kender jeg ikke begrundelsen fra LR, men du skriver at gælden er 7 år gammel, hvis der ikke lige er noget manglende børnebidrag af nyere dato, så burde den være gammel nok, men du kan altid indlevere ansøgning igen, og jeg vil anbefale at du som minimum gør det om nogle år, da alder har stor betydning.  Normalt ville jeg anbefale at flyttet til en anden retskreds, men i dit tilfælde var det ikke din retskreds der var problemet, så bliv boende. Dit problem er vel nu og her lønindeholdelse, og derfor hjælper det ikke at blive lønmodtaer, og tværtimod . Så vil jeg give Jacob ret her,at du skal flytte til vores nabo land, hvis du vil have et lønmodtager job, da skat ellers snupper det hele.

mvh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

:
Så prøver jeg med risikoen for, at I ikke bryder jer om dårlige råd fra advokater. 

Wink Nej hvem bryder sig om det ?????

Skulle det ikke være en selvfølge at en advokat som minimum har en kerne kompetance indenfor netop rådgivning.

Har du selv hørt advokat Torben Bagges forslag idag om Skatte Amnesti ??? Wink

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kort og godt.... Hvad gør jeg??

Advokat Jacob Berner Rue:
Movie">No

Hej Kristian K

Du kan emigrere til Sverige eller Tyskland eller Langtbortistan og drive virksomhed derfra eller tage dig et lønnet job.

Det var da et besynderligt og ubegavet svar Wink

Skal du som advokat ikke rådgive indenfor reglerne Wink

Det er jo altid rart at vide hvilke advokater man skal holde sig fra.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jaeeh Jacob og Andreas, det er jo tydeligt i "blot" er advokater. Her på Amino.dk har vi nemlig vores helt egen dommer :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:
Her på Amino.dk har vi nemlig vores helt egen dommer :)

jeg troede Amino var et debatforum ??? Wink

Og netop herunder en masse gode råd, som så kunne bedømmes med stjerner m.m. Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

jeg troede Amino var et debatforum ??? Wink

Og netop herunder en masse gode råd, som så kunne bedømmes med stjerner m.m. Wink

Det er det vel også.

Men i den givne situation er der måske kun et rigtigt svar, og hvis det er flytte til udlandet, så er man da en dårlig rådgiver, hvis man ikke oplyser om dette.

Om det så moralsk er en god løsning med tanke på kreditorerne, det er en helt anden diskussion, men muligheden forelægger.

Og bare fordi du ikke bryder dig om svaret, gør det ikke nødvendigvis det til et dårligt svar

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)