Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er gamekeys lovligt at sælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa dejlige aminoer

Min ven og jeg står og skal starte en ny virksomhed.

Vi har kommet på idéen at sælge gamekeys - Altså produktnøgler.

Tror I der er en pris, som er minimum for hver nøgle. Eller må vi sætte prisen så lavt vi vil, og er det overhovedet lovligt at sælge? :) 

Evt nogle, som kender leverandørere af dette? Kunne være lækkert! ;) 

Lukas Specht.

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med i denne tråd. Det lyder til at virke spændende, og kunne være fedt at høre noget mere om :)

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lovligt at sælge, men så vidt jeg ved kan du ikke nøjes med at købe nøgler, du skal købe fysiske produkter. Under alle omstændigheder vil din kostpris blive den samme som ved fysiske produkter, så det er begrænset hvor lavt du kan få prisen ned.

Det er ikke lovligt at fastsætte priser i EU, så du kan sælge dem til hvad du har lyst til.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er helt korrekt. Der er ikke noget problem i at sælge keys på den måde. Men du vil sandsynligvis skulle købe det fulde spil hos udgiveren, og derpå selv scanne koden. 

Bemærk, at de fleste spiludgivere har ret store principielle problemer med denne praksis, og at dette kan give dig problemer. 

Der er nogle praktiske forhold du skal være opmærksom på før du går i gang. 

1. Svindel er et GIGA problem på dette område! Der er butikker der åbner, og lukker i løbet af et par dage, fordi svindlere har tømt deres lager. Den typiske løsning på dette er en manuel validering af ordrerne. Potentielt validering af hver eneste ordre. Det er IKKE nok, at du vælger Paypal som betalingsløsning. Paypal dækker kunden, og ikke dig. Jeg kan næsten ikke lægge nok vægt på dette. Dit forretningsgrundlag kan være revet væk under dig i løbet af få timer, hvis du ikke passer på. Jeg har desværre set det ske Sad

2. Skæv konkurrence pga momsreglerne. Der er steder i verden, hvor der ikke opereres med moms (og her mener jeg ikke Nordjylland Stick out tongue). Du vil skulle konkurrere med denne type butikker på et marked der både er ekstremt prisfølsomt og afsindigt gennemsigtigt. Det kan være overordentligt svært. 

3. Det er også muligt for dig at købe koderne engros. Hvis du ønsker det kan jeg give dig navnene på nogle danske og udenlandske distributører, der ikke snyder dig. Men du skal være frisk på, at tingene betales forud, og det er ikke alle der har is nok i maven til at sende et par hundrede tusinde til kina, og håbe at der kommer en email tilbage med en stak scannede og gyldige koder. 

4. køber du internationalt, så være helt, helt sikker på at du og leverandøren er enige om hvad der leveres. Eksempelvis har der været eksempler på, at Steam er gået ind og har låst koder til et givet sprog. Jeg husker et FPS spil, der godt nok var på engelsk, men pludseligt lavede Steam en skummel aftale med producenten, som betød at spillet kun kunne spilles på sproget der hørte til regionen det var udgivet i. Det var dælme et problem, da det viste sig at mange af koderne kom fra Polen. 

Overordnet set vil jeg anbefale dig, at du lige tænker dit koncept igennem. Der er nogle spillere på dette marked der er gigantiske og super professionelle. Det er svært, grænsende til umuligt at konkurrere med dem. Køber du ikke hver spil i multipla af tusind, så tror jeg du vil få meget svært ved at få priser og betingelser der tillader dig at være med i dette game. 

Dertil kommer, at du skal have 100% styr på sikkerheden. Der sidder desværre folk klar til at udnytte det mindste sikkerhedshul. Og de kaster sig øjeblikkeligt over enhver ny butik der slår sig op på dette marked. 

Jeg siger ikke, at det er umuligt, men det kræver mere end at man lige gør det for sjovt. 

http://thefunck.blogspot.dk/

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Oneplay www.oneplay.com/DK er store inden for games og e-gear www.e-gear.dk er det inden for antivirus, programmer ol.

Begge har download-selv-og-få licensen-i-mail produkter


Tilmeldt 14. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Sad lige og læste en af de ældre indlæg. :)

Hvis man nu køber disse gamekeys af producenterne. Mange af producerne sælger selv deres spil så vidt jeg har forstået. Steam, Origin og Ubisoft med flere.

Hvordan kan man så købe af dem samtidig med ikke at være helt udkonkurreret på prisen. Jeg snakker ikke om at være billigst på markedet.

Det jeg ikke forstår er hvorfor vil steam og origin som laver spil sælge til os, når de bare selv kan sælge til forbrugeren? Eller er der noget jeg har misforstået her?

 

MVH 

Fynbo 25 snart 26 :)

 

 

 

 

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

fynbo25:

Hvis man nu køber disse gamekeys af producenterne. Mange af producerne sælger selv deres spil så vidt jeg har forstået. Steam, Origin og Ubisoft med flere.

Hvordan kan man så købe af dem samtidig med ikke at være helt udkonkurreret på prisen. Jeg snakker ikke om at være billigst på markedet.

Det er et godt spørgsmål. Og svaret er nok, at det også er en branche der lever på lånt tid. Jeg tror, at grunden til at Origin, Ubisoft mfl sælger spil gennem detailkanalen er, at de endnu ikke mener de er klar til at kunne stå for det hele selv. Det kan blandt andet skyldes, at de mener markedet endnu ikke er klar til at salget kører direkte fra udgiver til slutkunde. 

Og det har de sådan set ret i. Mange kunder foretrækker at købe et fysisk produkt. Men det er helt tydeligt, at der er en bevægelse i retning af, at kunderne er mere og mere åbne overfor køb af rent digitale produkter. 

http://thefunck.blogspot.dk/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)