Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du lade andre klare dine administrative opgaver for dig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu siden starten af 2000 drevet forskellige former for selvstændig virksomhed, og er hele tiden på jagt efter nye forretnings ideer. 

Uden at komme for meget ind på den konkrete ide, så vil jeg sige at jeg igennem årene har gjort mig nogle erfaringer, med det at drive virksomhed, og set hvordan andre iværksættere fra den gang og nu har klaret sig og klare sig. 

Det er muligt at jeg tager fejl men mit umiddelbare indtryk er at mange er supergode til at udvikle ideer, opbygge webshops og rigtig gode til at sælge, fordi de brænder for det og syntes det er sjovt. Men når det så kommer til alt det praktiske og administrative der også følger med, så går de tit kolde, og syntes det er surt og kedeligt, fordi de enten ikke har den korrekte viden, eller fordi det ikke rigtig interessere dem.

Modsat mange andre, syntes jeg at netop de administrative ting er mindst ligeså sjove og spændende. Og netop derfor går jeg med tanken om at udvide forretningen, netop indenfor dette som man vel populært kalder erhvervs service. Således at virksomheden/iværksætteren kan gøre det han/hun er gode til, og lade os klare alt det sure administrative. Dette kunne feks være dagligbogføring, debitorstyring, kuvertering, diverse registreringer hos det offentlige, EAN fakturering, lagerstyring, hjælp til at lave indløsningsaftaler med Nets og andre,returservice for webshops, indhente tilbud på feks. fragt samt rådgivning og sikkert meget mere. Prissætning skulle laves udfra virksomheds type, det vil sige at en iværksætter skal ikke betale det samme som en stor virksomhed.

Tanken er vi vil indgå aftale med forskellige fragtfirmaer, leverandøre af kontorartikler osv, så vi på den måde kan tilbyde rabataftaler.

Men spørgsmålet er nu er der marked for denne slags service?

Hvilke administrative opgaver kunne du som iværksætter være villig til at lade andre udføre for dig?

Ville du som iværksætter benytte dig af en sådan service?

  • Ja (62,5%)
  • Nej (37,5%)
  • Ved ikke (0%)
  • Totalt antal stemmer: 8
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har en revisor til at lave vores årsregnskab, men ellers gør vi det daglige selv.

Nej, det er måske ikke det mest spændende i verden og umiddelbart lyder det fristende, at "bruge sine kræfter på det, man er bedst til".

Men efter mange år som selvstændig er min holdning, at regnskabet er en vigtig del af firmaets succespotentiale.

Vi fik en bogholder til at hjælpe os i starten men jeg sad altid ved siden af og sugede til mig. Og jeg vil påstå, at man ikke har den rigtige føling med, hvordan firmaet kører, hvis man ikke selv sidder midt i sjælen af firmaet. Og sjælen er altså OGSÅ regnskabet.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Vi har en revisor til at lave vores årsregnskab, men ellers gør vi det daglige selv.

Nej, det er måske ikke det mest spændende i verden og umiddelbart lyder det fristende, at "bruge sine kræfter på det, man er bedst til".

Men efter mange år som selvstændig er min holdning, at regnskabet er en vigtig del af firmaets succespotentiale.

Vi fik en bogholder til at hjælpe os i starten men jeg sad altid ved siden af og sugede til mig. Og jeg vil påstå, at man ikke har den rigtige føling med, hvordan firmaet kører, hvis man ikke selv sidder midt i sjælen af firmaet. Og sjælen er altså OGSÅ regnskabet.

Tak for dit input. Jeg kan sagtens følge dig i det du siger, men tror måske iværksætter kulturen har ændret sig siden jeg f.eks. startede op første gang. Dengang ville man gerne klare det hele selv, også regnskabet som jo bare var en naturlig del af det, at være selvstændig, hvor man nu er mere til at out source forskellige opgaver som bogføring og andre administrative ting.

Og helt enige sjælen er også regnskabet, men jeg tror sagtens man kan have føling med hvordan firmaet kører, uden at man nødvendigvis selv sidder og laver regnskabet. Hvis bogføringen sker i et onlinebaseret program, kan du jo trække nøjagtig de samme rapporter og statistikker som hvis du bogførte selv, og ligeså tit du vil. Det er jo ikke længere som før, hvor alt blev gemt i ringbind og sendt frem og tilbage, nu foregår det elektronisk, hvor bilagene bliver skannet og sendt elektronisk, og opbevares i skyen. 

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hos fakturamanager.dk tilbyder vi at stå for bogholderi, fakturering og rykkerservice for mindre virksomheder og vi har absolut ikke svært ved at skaffe kunder. Så det kan sagtens lade sig gøre.

Vh 

Tim

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Ulrichsen:

Hej

Hos fakturamanager.dk tilbyder vi at stå for bogholderi, fakturering og rykkerservice for mindre virksomheder og vi har absolut ikke svært ved at skaffe kunder. Så det kan sagtens lade sig gøre.

Vh 

Tim

Nej det er heller ikke mit indtryk at det er svært at skaffe kunder, jeg har allerede inden den nye side og service er gået luften allerede fået mange henvendelser.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)