Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problemer ved at sætte en vare MEGET lavere end konkurrenter!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke snakke om de positive effekter da det jo er indlysende, men hvilke negative konsekvenser kan det have at man sætter åbner en butik/webshop og sætter varer, som allerede bliver solgt andetsteds, 20-50% billigere end det billigste? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så mange. Jeg kan lige hurtigt komme med nogle:

  1.  Når priserne er så lave i forhold til konkurrenterne, så ville jeg nok tro der var tale om noget snyderi. Hvis jeg finder et kanont tilbud på et 42" fjernsyn til 10.000, og ser det efterfølgende i din butik til 5.000, vil jeg være sikker på der er noget galt.
  2. Hvis konkurrenterne er stærkere end dig, ville det ende med en priskrig der vil ødelægge dit firma i sidste ende.
  3. Hvis der virkelig er så stor forskel, hvorfor så gå så langt ned med prisen? Sæt den lige under konkurrenterne og scor en fed fortjeneste.


Der er tusinde flere, men er for træt lige nu til at tænke klart.

Må man høre hvilken branche vi befinder os i? 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det er inden for tøj/accessories..

Jeg ved at konkurrenterne ikke kan presse os ud ved at sætte priserne endnu lavere,da vi får dem til mindst samme pris som dem og højst sandsynligt har meget færre udgifter. Men for at slå igennem på markedet havde vi tænkt os at gå ud med nogle suveræne priser.

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

...derudover kan det svært efterfølgende at hæve prisen.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet kan også være at du skal hyre extra personale i gode tider og "fyre" i dårlige.

Men som jeg forstår det er det vel blot et åbnings tilbud..

Det skal du da bare benytte dig af i din markedsføring...

Lav den karakteristiske "FØR" "EFTER" pris. evt med prisgaranti. 100 kr billigere end hos konkurrenten?

 Jens

Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke for at ødelægge din optimisme.. nu er jeg ikke inde i hvor store spillere der er på net handel med tø.j Men konkurrere i på pris kan konkurenterne altid presse dig ud!! Det er kun er spørgsmål om at de er store nok, har langsigtet tålmodighed og andre aktiviteter  samtidigt der dækker det underskud det giver ved at sælge under intægt/omkostninger .

konkurere i på kvalitet og brand, er det en helt anden boldtgade

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

”hvilke negative konsekvenser kan det have at man (-) sætter varer, som allerede bliver solgt andetsteds, 20-50% billigere end det billigste?”

 

Det er meget enkelt. Du ødelægger din egen forretning – og måske trækker du et par andre firmaer med i faldet.

 

De eksisterende butikker har regnet på hvor stor en avance de skal have for at kunne overleve på længere sigt, og denne avance indregner de i deres priser.

 

Du vil selv komme frem til det samme resultat, hvis du opstiller et budget for en 5-10 år frem i tiden. Hvor du medregner, at dit firma skal have gode og sunde lokaler, at du selv og hver medarbejder koster firmaet ca. 300.000 kroner om året og at banken og told og skat skal have deres del.

 

Når du har opstillet sådan et budget, vil du se, at det er dumt i nakken at sælge produkterne til halv pris.

 

Hvis der var så store avancer på produkterne, at man kan sælge dem til halv pris og stadig overleve, så ville dine kommende konkurrenter for længst have sat prisen ned. For de er jo også underlagt konkurrencen.

 

Når indkøbspriserne er kendt og niveauet for udgifter til lokaler, renter og arbejdskraft ligger nogenlunde fast, så er der et ”naturligt” prisleje for produkterne, som den enkelte butik ikke kan fravige ret meget uden at knække nakken.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet ved at have de skarpeste priser på mærkevarer på markedet er at når du sælger rigtig mange varer og tjener gode penge så har man en tendens til at blive doven og måske kun arbejde 10-15 reelle timer om ugen. For det svinghjul du har sat igang er ligesom en pengemaskine der kører mere eller mindre af sig selv og med fast rytme kværner kroner i kassen. Og med din nyvundne dovenskab kommer ofte en trang til at nyde de gode ting i tilværelsen - her taler vi om gode vine, god mad, din dejlige kæreste, ferier, natlige gøremål af svingene kvalitet og latterlige materielle ting som hurtige biler, fladskærme osv. Alt dette gør at man glemmer at motionere og man bliver i reglen noget fedladen, bleg og generelt usund. Man kan få den tossede ide at drikke en hel flaske vin en onsdag aften fordi det nu lige smager så pissegodt og fordi man jo alligevel ikke behøver at præstere noget særligt den næste dag. Man føler sig heldig og beæret over at have fundet og få lov til at drikke en dejlig skarp amarone vin og finder sig selv et stykke over midnat sidde dybsindigt igang med at studere vinens historie og tilbliven på internettet hvor der iøvrigt også er billeder af midaldrene halvsvære madammer slæbende med tunge druekurve på skuldrene. Ak ja, frivilligt belemrer du dine øjne med billeder af det hårde arbejderliv.

Alt dette besvær fordi du selvfølgelig har valgt at bygge din virksomhed op omkring nødvendigheden af at købe varer ind til priser som ingen andre gør. For du har selvfølgelig for længst indset at betingelsen for succes med fine varer til markedets laveste priser er netop dine indkøbspriser. For du er jo ikke så dum i nakken at du gør som alle andre der lader ligegyldige ting som faste kapacitetsomkostninger, budgetter og gennemarbejdede excelark influere på dine salgspriser. For de er i grundlaget ligegyldige af den grund at de er så en uendelig lille del af hele regnestykket. Og budgettter? Haha, tja, lav et til din bankmand og virk seriøs. Men smid det væk bagefter for når du baserer din virksomhed på at købe i hug kan ingen på forhånd sige en hujende fis om hvor store huggene er og hvad du i sidste ende vælger at omsætte dem til. Du skal have fundet dig en god lommeregner med store taster og meget gerne uden % tasten. Jeg har søgt i 6 år efter en stor lommeregner uden % tast og desværre uden held. For den tast kan du ikke bruge til noget som helst. Det ringeste begreb der nogensinde er opfundet er %. Og specielt omkring udregning af avance. Hvordan kan nogen mennesker ved deres fulde fem sige at den og den varegruppe har vi xx% avance på? Det holder ikke! Din avance udregner du efter din vares og dit tilbuds placering i markedet i forhold til konkurrenter, varens attraktivitet, den indkøbte mængde og selvfølgelig din indkøbspris. Og den ganger du så med 2,3,4 eller måske 10 eller 20.  Hvor fedt tror du lige det er at købe en vare til 100 kr. og sælge den til 500,- og stadig have den skarpeste pris i markedet? Det er så fedt at ...nå ja det står vist i afsnittet omkring amaronevinen.

Hvordan kan det lade sig gøre??

EU SEJLER I MÆRKEVARE PARTIVARER TIL LANGT UNDER SÆDVANLIG INDKØBSPRIS.

I dette øjeblik der der kæmpehug indenfor alle brancher; værktøj, tøj, sko, postkasser, plænetraktorer, vinglas, støvsugere, cement, lokummer, hårvoks, ørevarmere, toiletpapir, telefoner, tagplader, flydende asfalt, bleer, fjernstyrede biler, nissehuer, tegnebøger, brystpumper, campingvogne, pulsmålere, underhylere, vallevogne, gasovne, you name it. 

Det svære og skægge er at finde dem. Men de er der. Hver evig eneste dag. 

Og nu er der nok nogen der vil plukke i mit indlæg og komme med sikkert velmente kommentarer på mine udmeldinger. Lad være, jeg ved udemærket godt at tingene er sat på spidsen, men tag det og lad det stå som den provokation som det er. For jeg vil provokere dig til, bare et øjeblik, at tænke i utraditionelle baner. For hvis du som ene mand med en lille virksomhed i markedet vælger at gøre som de 10.000 andre så begrænser du dine muligheder og taber som oftest på den lange bane, med mindre du besidder en helt unik ekspertise og indsigt. Men det er jo også et spørgsmål om hvad man vil. Hvis man er tilfreds med at drive en lille webshop fra garagen og sende 10 pakker afsted om ugen og ellers beholde sit gode job som postbud, så fred være med det, men husk at med det udgangspunkt vil du også skulle overveje en morgenavis rute og flaskesamleri i de store byer fredag og lørdag nat.

// Jan

 

 

 

 

    

 

 

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner en joke, men jeg har en lille, nagende mistanke om, at der måske ikke er tale om ironi.

 

Derfor:

 

Jan Grønkjærs indlæg herover er den dårligste anvisning til nye iværksættere, jeg endnu har set på Amino. Jeg kan kun råde nye iværksættere til at se bort fra den.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bo Tak for din sikkert melmente afstandtagen til mit inlæg og dermed også for at du advarer muligvis svage sjæle mod at læse mit afsporede indlæg. Ja nogen skal holde fanen højt for hvad der er rigtigt og forkert. Det er godt at du reder dem fra synden. Men andre kan vel udvide grænserne for fantasi, og selv om det vel burde være nærliggende for en i din branche at kunne tænke anderledes , så skal du da have lov til at fortsætte med at tænke tradiotionelt og være fast forbundet i en anden holdning. Men så skal jeg bare have noget at forholde mig til; eks vis regnskaber for din egen virksomhed eller lign. Vil du være flink at indvie os i dem? Hvor ser vi dine/jeres regnskaber? Jan
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)