Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en virksomhed købe en hvilken som helst ejerlejlighed og hvad er reglerne ift. udlejning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg med mit ApS købe en hvilken som helst ejerlejlighed (andel er kun hvis vedtægterne tillader det, så vidt jeg kan forstå)?

Og hvordan er reglerne ift. udlejning af denne ejerlejlighed? Står det virksomheden frit for at udleje den til private lejere og kan prisen sættes som man ønsker det?

Og så et sidste spg. ift. Airbnb - Skulle der være noget til hinder i at virksomheden udlejer lejligheden herigennem?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I princippet må du købe en hvilken som helt ejendom igennem dit selskab. Der er ikke selskabsretlige regler, der begrænser adgangen hertil. Ofte vil muligheden imidlertid være begrænset af ejerforeningens vedtægter idet disse ofte forbyder at lejlighederne ejes af et selskab med mindre der er givet udtrykkelig dispensation hertil. Altså skal du hvis du går i de tanker altid få en klausul i købsaftalen om at købet forudsætter godkendelse fra ejerforeningens bestyrelse såfremt dette er påkrævet.

Også muligheden for udleje kan være begrænset i ejerforeningens vedtægter omend dette vist kun sjældent forekommer. Du kan udleje til private men prisen kan ikke fastsættes arbitrært. Hvordan huslejen må fastsættes afhænger af en række parametre og er ekstremt komplekst at forklare her på Amino en tirsdag morgen.

God fornøjelse med købet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)