Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil fra udlandet !!! HJÆLP !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino.
Jeg har bestilt en bil fra England af. Ejeren af bilen har været gift med en fra Danmark og blev skilt og tog bilen med hjem til England. Bilen har været ind på den dba.dk
Men er nu fjernet efter jeg skrev til ham osv.
Bilen er 30-40% billigere end den er her hjemme.
Jeg skulle sende pengene over en transport firma som vil holde pengene tilbage og når jeg modtager bilen efter 4-5 arbejdsdage vil sælgeren få pengene. Hjemmesiden hedder www.Royal-transport.eu
Her oplysninger om firmaet:

PAYMENT DETAILS
-------------------------------------------------------------------
Agent name: Gabi Schreiner
Agent Address: 96 Buckley Lane, Rochdale, OL129ED
Bank Name: Barclays Bank PLC
Bank Address: 2 Church Street, Heywood, Lancashire, OL101LN
Sort Code: 20-72-67
Account Number: 33960013
SWIFTBIC: BARCGB22
IBAN: GB82BARC20726733960013
Country: United Kingdom

Hvad kan jeg gøre og kan nogen hjælpe ?
DET VIGTIGT !!!
Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er problemet.?? Hvad skal vi hjælpe med, står der ikke :)

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overhovedet gjort noget, for at undersøge, om det kunne være et fupnummer?

Der kørte en tråd i 2012 http://www.amino.dk/forums/t/171457.aspx?PageIndex=1 , og på en af de sidste sider henvises til samme transportfirma.

Hvis du havde googlet lidt, ville der vist være mange alarmklokker, der havde ringet.

Jeg har ikke sat mig nærmere ind i netop dette firma, men jeg er ret sikker på, at der er ret meget svindel på dette område.

Skulle det virkelig være svindel, så prøv evt. om du kan finde andre, der er blevet svindlet på denne måde og hør, hvad de har gjort. Ellers må du prøve at tale med en advokat. Brug evt. gratis advokathjælp først. Tror, det hedder Advokatvagten. Din kommune kan oplyse nærmere.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Som udgangspunkt faldt jeg over: Gabi Schreiner det er et tysk navn!

Dernæst ville jeg ikke overføre til nogle jeg ikke kender. Foreslår altid PayPal og så falder det hele til jorden, da PayPal beholder beløbet i ca. 30 dage. For at sikre alt er iorden.

Jeg har haft en nabo, der troede han købte en motorcykel i England. Han overførte kr. 44.000,00. Efter 5 dage, var der ikke kommet nogen motorcykel. Jeg blev kontaktet, da han ikke kunne sprog. Ved opkald til det telefonnummer, han havde, var det i Tyskland, kunne jeg høre.

Jeg ved godt det ikke er positivt, men det er mit input.

Håber naturligvis du får den bil, du har betalt for.

Johnny

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lugter langt væk af FUP

1. Hvorfor solgte han den ikke inden han tog afsted?
2. Hvorfor sælge den så billigt? Hvis den er så billig som det lyder til, kunne han til en hver en tid få samme penge ved at sælge til en forhandler
3. Hvornår er man begyndt at købe bil uden at have set / prøvekørt den?
4. Spørg efter nummerplade og registreringskode på bilen, du kan tjekke efter i bilbogen om det er samme bilmærke, hvis ikke er du allerede der bekræftet i at det er fup.
5. Mon ikke den er fjernet fra DBA idet de er meget opmærksomme på fup-annoncer, som typisk har bopæl i netop UK.

Fra Odense M
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 31
Fra  PHAM Logistics ApS Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

#Trådstarter

Beklager tonen i svaret, men da jeg læste den første gang, læste jeg det som om det var et spørgsmål om at få bilen til DK, så jeg skrev som en advarsel.

Nu hvor jeg læser den igen, så lyder det til at du desværre har overført pengene? :(
Hvis det er tilfældet, så skynd dig at ringe til din bank og hør om de kan trække den tilbage! Alt efter hvor langt transaktionen er i systemet kan de annullere overførslen.
Hvis modtager har modtaget pengene på sin konto, så tvivler jeg på der er noget at gøre, desværre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Imponerende fupnummer specielt når man ser transportfirmaets hjemmeside!

Firmaet www.Royal-transport.eu 

Hjemmeside ser jo umiddelbart meget troværdigt ud for hverken adresse eller telefonnummer nummer manglende. Hurtigt blev min mistanke dog vagt for jeg havde aldrig hørt eller set det firma nogen steder, lidt mærkeligt for det måtte jo være et stor firma når de både har postomdeling, containerskibe og lastbiler.  I øvrigt slog det mig at firmaet ikke have nogen selskabsbetegnelse (Ltd eller Plc) ligeledes var deres logo lidt for identisk med Royal mails logo (se selv www.royalmail.com)

Et hurtigt opslag i Companies house´s database vist da også at firmaet ikke eksistere. (Companies house UK officielle firmaregister ligesom vores CVR)

Ligeledes viste en søgning hos EURid noget interessant. Man kan jo undre sig over at det er en person fra Rumænien der er registrant - det taler vist for sig selv!

Navn royal-transport
Status REGISTRERET (Hvad det betyder)
Registreret February 13, 2014
Udløbsdato February 28, 2015
Seneste opdatering February 13, 2014, 2:47 pm

Registrant

Navn Catalin marian Petrescu
Organisation Catalin Marian Petrescu
Sprog Nederlandsk
Adresse


Telefon
Fax

I øvrigt fandt jeg en næsten identisk sag hvor en køberhvor en advarer mod Royal-transport

Www.royal-transport.all.co.uk and Bennett Andreas

Address given by scammers:
Royal Transport Ltd.
132 Upper Tulse Hill
SW2 2RR
London
United Kingdom
Telephone number: +44-740-479-4143
Fax: +44-844-774-9783
Website: http:www.royal-transport.all.co.uk
Email: royal-transportlive.co.uk
I live in Italy. Some one going by the name Andreas Bennett Andreas (email address bennettandreaslive.it) put up a 2005 model of Ford Galaxy 1.9 TDI TITANIUM for sale for 4500Euros. He claimed to be living in England and had purchased the car in Italy when he was working there(Italy). He only wanted to sell because he was having problems driving it in Englands left-side driving rule. I contacted him and he said he would hand over the car to the above transport company to take care of. The company contacted me sent copies of the terms of agreement inwhich I was to pay half through moneygram money transfer and pay the rest on receipt of the goods. It felt every inch like a scam to me but I reconsidered after a trusted friend said he knew someone who had purchased his car thesame way (though he didnt know the name of the transport company used). Three days after sending the money I received an email telling me the car was in transit in France but due to new regulations by their insurance company I was required to pay the rest of the money before it could continue to Italy. I told them I was sticking to the initial terms of agreement and if they didnt like it to return my deposit. They agreed to do so after ten days but that was just a scam.
Every time I call they insist I send the rest of the money and have even gone as far as saying their lawyers would contact me in their emails. I would welcome a legal action but unsurprisingly I have not been contacted by any lawyer.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Bilen eksisterer ikke og du må IKKE overføre pengene til ham!

Vi oplever desværre af og til falske annoncer på DBA – Her forsøger svindlere at få interesserede købere til at overføre penge for f.eks. fragtomkostninger for en attraktiv bil som står i udlandet.

Grunden til at annoncen ikke kan fremsøges på DBA mere, er fordi vi allerede har fjernet den fra sitet.

Hvis du igen oplever disse annoncer hvor prisen er urealistisk lav, så anmeld dem endelig via "Anmeld annonce" - "Mistanke om svindel" - Disse anmeldelser har højeste prioritet, og vil blive behandlet straks.

Læs også i vores Sikkerhedscenter hvad man især skal være opmærksom på ifb. disse falske annoncer: http://sikkerhed.dba.dk/artikler/falske-annoncer/

Fortsat rigtig go´ dag til jer alle.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
Support DBA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)