Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en hel masse links (uømsket) hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Fra  Mini&Mokka Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For en uges tid siden blev vi ramt af noget mailware - one.com lukkede vores side ned og bad os slette nogle filer, der var blevet uploaded. Et par dage efter fandt jeg yderligere ca 10 nye mapper på serveren som vi ikke selv har lavet - og slettede dem. Jeg ved ikke hvad der var i mapperne, men de bar navne på internationale mode brands.

Vi har nu fået ca 300 nye links over 2 dage - og det er MANGE i forhold til hvad vi allerede har. De har meget varieret ankertekst og ikke nogle søgeord vi bruger, kun ord der svarer til de slettede mapper. Nogle af de linkende sider ligner ren fub, andre virker lidt mere reelle. De er fra hele verden.

1. Bliver jeg straffet af google for at linkspamme? - Hvad gør jeg?

2. Skal jeg redirecte de slettede mapper og hvorhen, eller skal jeg bede google om at slette dem?.

3. Skal jeg forsøge at slette de uønskede links?

4. Kan jeg på nogen måde vende situationen til noget positivt, eller er jeg på røven?

Vi bruger wordpress og woocommerce

Håber nogen kan hjælpe

Med venlig Hilsen Thomas M

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er spam links, og links som muligvis kan skade dine placering (hvilke det lyder som) så kan du i Google webmaster tools lave en "link disallow" der fjerne alt Google værdi fra disse links. På denne måde vil du ikke blive straffet for dem af Google.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

miniogmokka:
Vi har nu fået ca 300 nye links over 2 dage - og det er MANGE i forhold til hvad vi allerede har. De har meget varieret ankertekst og ikke nogle søgeord vi bruger, kun ord der svarer til de slettede mapper. Nogle af de linkende sider ligner ren fub, andre virker lidt mere reelle. De er fra hele verden.

 

Hej Thomas.

Kedelig at blive ramt af al den Ukraine, og hvor de ellers kommer fra spam.

Kan se at du ikke rigtig har noget antispam og sikkerheds system på din side.

Vil anbefale at installere disse plugins, så din side er beskyttet en del hen af vejen.

Ændre din table prefix: WP_ xxxxx

Din admin skal også ændres, brug aldrig Admin når du opsætter en ny Wordpress.

 

Husk at tage backup inden du begynder:

Akismet:  bruges af millioner og er formodentlig den bedste måde at beskytte din blog mod kommentar- og trackback-spam

FV Antispam: Powerful and simple antispam plugin. Puts all the spambot comments directly into trash and let's other plugins (Akismet) deal with the rest.

AntiVirus:  Security solution as a smart, effectively plugin to protect your blog against exploits and spam injections.

Better WP Security:  Helps protect your Wordpress installation from attackers. Hardens standard Wordpress security by hiding vital areas of your site, protecting access to important files via htaccess, preventing brute-force login attempts, detecting attack attempts, and more.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)