Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 1. prioritets pantebrevslån kr. 500.000

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger et pantebrevslån på 500.000 med fornuftig rente og kurs i ejendom på Møn. 

Ejendommen er handlet til 1.050.000 i 2008

sat til salg i 2013 for kr. 850.000 (kort inden tvangsauktiion)

Ejendommen har en off. vurdering på kr. 740.000

Huset er udlejet på en 2 årig kontrakt til en månedlig husleje på kr. 5.500

Jeg har erhvervet ejendommen på tvangsauktion i juli 2013 og ejendom er helt fri for prioriteringer og hæftelser på nuværende tidspunkt, derfor er mine en stor del af mine frie midler bundet i denne ejendom.

Provenuet skal bruges til at indfri en bankgæld og nedbringe kreditforeningslån i ejendommen som jeg bor i (iøvrigt nabo til det andet hus). Efter en skilsmisse i 2012 sidder jeg i den situation at kreditforeningen ikke vil lade mig overtage lånet i ejendommen og dermed slette min ekskone som debitor, før at bankgælden kr. 150.000 (som jeg har overtaget fuldt ud i forbindelse med skilsmissen) er ude af verdenen og de ser det også som en nødvendighed at jeg nedbringer størrelsen af kreditforeningslån (pt. på kr. 998.000) inden de sletter hende. Selv om jeg har et gældsfrit hus vil de ikke indgå i et lån i denne ejendom førend det andet er afklaret. Denne ejendom har en off. vurd. på kr. 1.606.900

Man kan sige jeg er låst derved, så prøver også af denne vej at få en finansiering. Og jeg fremsender gerne yderligere oplysninger på mail.

Med venlig hilsen

Søren

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontakt http://www.ohns.dk/ og spørg efter Brian Mogensen.

Jeg har delt kontor med dem i 10 år og de er nok dem i branchen som har de bedste løsninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

dum klemme. Hovedformålet er at få slettet din kone som debitor om jeg har forstået dig. 

Problemet vil jo let være at et privat pantebrev i et hus på Møn udlejet til 5.500 per måned vil blive dyrere end nuværende kreditforeningslån. Måske på linje med banklånet til de 150.000 kr, men jeg ville frygte, at den samlede løsning blev dyrere. Ekskonen fri af papirerne men nok en del dyrere.

En meget hurtig lommeregning hvis de 5.500 leje er kold leje og kontrakt to år, ville sige noge med værdi 600.000 kr og så er pantebrev på 500.000 ret yderligt i virkeligheden. Overvej når du får tilbud, om pantebrev der i første omgang dækkede banklånet, som måske kan dækkes til samme pris ville være et alternativ. 

Jeg går ud fra, at du har checket om andre kreditforeninger vil belåne det gældsfrie hus, eller om lejerne vil købe det og derved stå for belåningen.

Nå det kan jo være forrige svar giver dig en løsning - jeg synes private pantebreve som jeg har mødt dem, virker dyre i forhold til et ellers meget lavt renteniveua

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Kontakt http://www.ohns.dk/ og spørg efter Brian Mogensen.

Jeg har delt kontor med dem i 10 år og de er nok dem i branchen som har de bedste løsninger.

Jeg prøver at tage kontakt. tak for henvisningen.

Søren

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er lidt af en kattepine...

Ja, hovedformålet er at få min eks-kone slettet fra kreditforeningslånet og banklånet (hvor hun også står som meddebitor.) jeg er så flink jeg påtog mig gælden mod at blive i huset.

Jeg havde dog ikke forventet at det skulle blive så besværligt....

Ja jeg ved at pantebreve er en dyrere løsning, men her og nu er det noget jeg må acceptere som tingene ser ud.

Men lidt ærgerligt når nu ellers renten er lav på kreditforeningslån, men de er blevet meget forsigtige..... Men nu er det jo altså ikke flere milliarder jeg skal låne Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)