Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastighed på webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hastighed er altafgørende på en webshop og faktisk er vi ikke helt tilfreds med vores - vi har jævnligt kunder der henvender sig om at den er langsom. Vores Pingdom viser også at vi svinger meget i hastighed.

Sammenligner jeg med andre webshops vil jeg vurdere vores som langsom!

Så hvad gør vi? Vi giver lige nu 149kr/md, men hvad er næste skridt? Hvad gør de store sider, for at gøre deres så hurtige?

Vi har en oppetid op 99,5% over de sidste 30 dage og den vil vi også meget gerne have op.

Ha' det godt :-)

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:

Hej

Hastighed er altafgørende på en webshop og faktisk er vi ikke helt tilfreds med vores - vi har jævnligt kunder der henvender sig om at den er langsom. Vores Pingdom viser også at vi svinger meget i hastighed.

Sammenligner jeg med andre webshops vil jeg vurdere vores som langsom!

Så hvad gør vi? Vi giver lige nu 149kr/md, men hvad er næste skridt? Hvad gør de store sider, for at gøre deres så hurtige?

Vi har en oppetid op 99,5% over de sidste 30 dage og den vil vi også meget gerne have op.

Ha' det godt :-)

Det er meget enkelt hvad i skal gøre... få optimeret shoppen så den køre hurtigere.

find tips på denne hjemmeside:

http://kim-tetzlaff.dk/hastighedsoptimering

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg var lige på siden og den er da meget hurtig. Den loader med det samme og ikke nogen problem der syntes jeg.

Men hvis du vil have det hurtigere jeg ved ikke helt om vores side er hurtigere, men vi giver 200.- lige nu om måneden :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:

Hej

Hastighed er altafgørende på en webshop og faktisk er vi ikke helt tilfreds med vores - vi har jævnligt kunder der henvender sig om at den er langsom. Vores Pingdom viser også at vi svinger meget i hastighed.

Sammenligner jeg med andre webshops vil jeg vurdere vores som langsom!

Så hvad gør vi? Vi giver lige nu 149kr/md, men hvad er næste skridt? Hvad gør de store sider, for at gøre deres så hurtige?

Vi har en oppetid op 99,5% over de sidste 30 dage og den vil vi også meget gerne have op.

Ha' det godt :-)

Noget af det jeres side bruger allermest tid på lige nu før man rent faktisk kan se indhold er ifølge http://www.webpagetest.org/ selve DNS-forespørgslen. En rigtig god måde at løse dette på er, at bruge CloudFlare. Du kan evt. vælge bare at bruge deres DNS del hvis du ikke ønsker de andre funktioner med.

CloudFlare ligger blandt de 5 hurtigste DNS netværk i verden hvis man kigger på målinger foretaget af SolveDNS.

Mht. oppetid kan vi godt hjælpe dig. Vi kører en meget stabil service, og søger altid at forbedre os.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for tippet - CloudFare lyder lige som noget for os :-)

Jeg har oprettet en bruger og er nået til det sidste, hvor jeg skal ændre vores navneservere til CloudFare. Kan jeg bare gøre det hos DK Hostmaster, uden der sker noget med vores side? Jeg mener, de har jo ikke vores side hostet?

Ha' en god dag :-)

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:

Mange tak for tippet - CloudFare lyder lige som noget for os :-)

Jeg har oprettet en bruger og er nået til det sidste, hvor jeg skal ændre vores navneservere til CloudFare. Kan jeg bare gøre det hos DK Hostmaster, uden der sker noget med vores side? Jeg mener, de har jo ikke vores side hostet?

Ha' en god dag :-)

Hej Ebbe,

Det kan du bare gøre. De har automatisk hentet den nuværende opsætning af DNS sådan at de ved hvad server de skal sende besøgende til. Så bare redeleger fra DK-Hostmaster.

Vær opmærksom på, at grundet den måde det er lavet på vil man se deres IP-adresser i logfiler mv. medmindre man bruger mod_cloudflare eller laver noget andet så den tager den rigtige IP de sender med.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Det vil jeg gøre så.

Jeg er kommet frem til at det er vores "First Byte Time" / "Back end time", der trækker ned. Beskrivelsen af det, passer også helt overens med vores oplevelse af at siden ofte bare venter uden at der sker noget og så derefter kommer omgående.

Er der noget vi kan gøre for at forbedre denne tid? (Det er vel ikke noget CloudFare påvirker?)

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe.

Jeg havde samme oplevelse med min shop som jeg syntes loadede håbløst langsomt.

Jeg fandt ud af at min billeder tog rigtig meget af loading tiden, og jeg fandt dette fantastiske program http://imageoptim.com.

Det er godt nok til Mac, men jeg er sikker på at der findes et tilsvarende til windows. Her tager du bare dine billede filer og "drag and dropper" dem i programmet, så mindsker den filstørrelsen og personligt kan jeg ikke se forskel på kvaliteten før/efter :)

Det har hjulpet RIGTIG meget på min shop!

ps. som en tidligere bruger har skrevet, synes jeg nu også at din side loader rimelig hurtigt ;)

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ebbe Maretty Sønderup:

Super. Det vil jeg gøre så.

Jeg er kommet frem til at det er vores "First Byte Time" / "Back end time", der trækker ned. Beskrivelsen af det, passer også helt overens med vores oplevelse af at siden ofte bare venter uden at der sker noget og så derefter kommer omgående.

Er der noget vi kan gøre for at forbedre denne tid? (Det er vel ikke noget CloudFare påvirker?)

Nej ikke ud over at der er noget DNS der da jeg tog testen tog 2 sekunder. Time to first byte er generelt  den tid det tager før den kommer tilbage med første byte og altså at den har spurgt om noget i PHP - så det vil være alt afhængig af hvor hurtigt serveren kan spytte sider ud.

Vi vil snart tilbyde CloudFlare Railgun til alle vores kunder. Det er en smart ting der gør nogle ting for at forbedre tiden det tager før man får første byte - specielt på populære sider.

Normalt kan man kun få adgang til det på deres Business og Enterprise planer, men vi har lavet en aftale med CloudFlare, så vi kan tilbyde det gratis.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kørte faktisk lige en test på din side inde på http://tools.pingdom.com/fpt/ 

Resultatet kan du se her:

Så hvis man skal stole på den ser det altså ud til at dine billeder ligeledes tager rigtig meget af load tiden :)

Det er bare om at komme igang.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)