Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er det at tilkøbe forskellige domæne navn som kan "matche" forskellige søgeord?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I realiteten kan ens hjemmeside jo hedde "abc123cba.dk" eller hvad som helst men klart at et godt domænenavn er bedst, et som "matcher" ens virksomhed.

Men jeg har ladet mig fortælle at det også kan være vigtigt at tilkøbe domænenavne som matcher eventuelle søgeord, er det korrekt?

EKSEMPEL:

Jeg vil sælge auto dele og har dette domæne som hoved domæne: rainersautodele.dk. Folk søger måske på "billige autodele" så jeg køber "billigea.dk", "billigeau.dk", "billigeaut.dk", "billigeautod.dk" og "billigeautode.dk".

Som I kan høre er jeg måske lidt "tumpet" på dette område, men det er jo også derfor vi har Amino til at hjælpe os.

Jeg håber på nogle gode korte og præcise svar fra nogen af jer derude.

vh
Rainer

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget synderligt at hente på køb af den slags domæner.

Brugerne skriver ikke www.billiga.dk i browseren.

Mht. SEO er der heller ikke noget at hente





17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænker jeg ikke på adresselinjen i browseren, jeg tænker på søgningen.

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er ved at fjerne betydningen for søgeord i domænenavnet. Så det er snart ikke noget som kan bruges til noget

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

rainerbay:
Nu tænker jeg ikke på adresselinjen i browseren, jeg tænker på søgningen


Tænker du, at brugerne f.eks. vil søge i Google på www.billigea.dk, når de leder efter billige autodele ?

Den eneste fordel i den forbindelse, er at du kan få en placering i google på en exact match søgning.

Men sådan søger nærmest ingen.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenM:

Google er ved at fjerne betydningen for søgeord i domænenavnet. Så det er snart ikke noget som kan bruges til noget

mmmh tvivler. Det ville nemlig betyde at ankertekst som ranking faktor bliver afskaffet. Med panda og penguin er der faktisk kommet endnu mere fokus på ankertekster på både godt og negativt.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :



Ikke mig bekendt.

organisk seo:
Google er ved at fjerne betydningen for søgeord i domænenavnet. Så det er snart ikke noget som kan bruges til noget


organisk seo:
mmmh tvivler. Det ville nemlig betyde at ankertekst som ranking faktor bliver afskaffet.


De to ting har da intet med hinanden at gøre ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:



Ikke mig bekendt.

organisk seo:
Google er ved at fjerne betydningen for søgeord i domænenavnet. Så det er snart ikke noget som kan bruges til noget


organisk seo:
mmmh tvivler. Det ville nemlig betyde at ankertekst som ranking faktor bliver afskaffet.


De to ting har da intet med hinanden at gøre ?

ok.....

Du benytter måske ikke dit domæne navn når du laver et link ???

selvfølgelig gør du det, og derfor vil dit domæne navn altid være en del af linket. (også selv om du gemmer den med en seo optimeret ankertekst)

Brugen at seo optimerede ankertekster bliver dog straffet mere og mere, og brugen af rent domænenavn til at linke bliver derfor mere og mere nødvendig. Pga dette vil domænenavn have mere og mere seo effekt i forbindelse linkbuilding da du er tvunget til at bruge det oftere.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men domænenavnet og ankerteksten er to vidt forskellige ting.

Du mener dermed, at et site kan blive straffet af Penguin, hvis der linkes uden ankertekst -ganske enkelt fordi søgeordet er inkluderet i domænenavnet ?





17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Ja, men domænenavnet og ankerteksten er to vidt forskellige ting.

domænenavnet og ankerteksten kan da nemt være det samme, og vi er tvunget til oftere og oftere at lave links sådan. Derfor bliver det vigtigere og vigtigere at have et domænenavn der NATURLIGT indeholder keywords så du kan lave et link der indeholder keyword UDEN du bliver straffet for overdreven brug af kunstige seo ankertekster.

Jonas Jørgensen:


Du mener dermed, at et site kan blive straffet af Penguin, hvis der linkes uden ankertekst -ganske enkelt fordi søgeordet er inkluderet i domænenavnet ?

Jeg mener faktisk det modsatte.

jeg mener Google straffer overdrevet brug af kunstige seo ankertekster, og du derfor mere og mere er tvunget til at bruge dit domænenavn som ankertekst. Hvilket er grunden til at keywords i domænenavn giver mere og mere seo effekt.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)